TICORA Startet 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2012 Nå er minstemann 3 og virkelig begynt å slå seg vrang når vesten skal på. Dette er rett og slett blitt et lite hyggelig tema. Nå skal jeg og han kjøpe elias vest for det var litt stas. Håper dette hjelper men er det andre gode tips? Eldstejenta er flink til å bruke vest, men dette er en seilvest og dermed lettereø å ha på seg. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Har aldri latt vest være noe diskusjontema, er man kosekvent går dette stort sett bra. Få, men klare regler i båten som konsekvent følges er veien å gå. Belønn poden når han er flink og bruke vest skal ikke føles som straff, men et nyttig og trygt plagg man må ha på seg i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Vest ombord er ikke en diskusjon hos oss. Den fighten måman ta med treåringen. det tøft å bruke vest. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Å alltid ha vest selv er nok den beste motivasjonen samt å være konsekvens, har aldri hvert noe tema hverken hos 3 åringen 9 åringen eller 12 åringen. Vesten på før man går ned på brygga. Alltid Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Don Meeko Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Hmmm en 3 åring, prøv å bruk Elias filmene til å nå fram. Kanskje hvis sneipen får se Elias og dere forteller at det er sånn det skal være, så kanskje 3 åringen er mer OK med det? For Elias han sier det er tøft å bruke redningsvest. Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
TICORA Svart 10.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Elias fungerer. Ellers enig, det er ikke noe alternativ å ikke ha vest så den går på. Skulle bare ønske det var stas! Sitér dette innlegget Link to post
Don Meeko Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Mange småsøsken ser opp til storesøsken, hva om storesøster forteller han. Kanskje han er mer villig da, dere kan jo kalle det noe annet enn redningsvest også. Finn et kult navn på den, f.eks superhelt vest. Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
bliss X Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Oppfatter ikke TS som at bruk av vest er noe diskusjonstema, men enkelte barn kan være mer vrange enn andre, og noen kan være så sta at det kan blir et problem. Hva med å demostrere hvordan en vest fungerer? Gjerne med litt plasking og dramatikk. Scene 1: Du hopper uti fra en brygge uten vest - roper og plasker og dukker. En annen voksen forklarer barnet at: "han skulle nok hatt vest. Tenk om han ikke kommer opp igjen?" Scene 2: Du hopper ute fra samme sted men denne gangen med vest. Ingen plasking dramatikk og roping men "se så fint jeg flyter!" Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Helt korrekt bliss X. Vi har gjort det...... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
bliss X Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Fungerte det? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Dette er ingen diskusjon hos oss. Vest skal på, ellers må du være innunder og får ikke komme opp. Vi begynte med det tidlig, og det var ubehagelig i begynnelsen, men de ga seg etterhvert. Egentlig gankse kjapt. Nå er det en selvfølge og de tar på seg vest selv. Arvinge er nå 10 og 7. Spørsmålet er vel egentlig: Hvem bestemmer i familien? Barna eller de voksne? mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Mouche Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Aldri vært noe problem hos oss, men det kan vel kanskje skyldes at de likner mest på moren! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Haraune Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Begge mine har fått prøve vesten i virkeligheten. de datt faktisk på havet av seg selv. en fra dollbordet og en mellom gummibåten og badeplattformen. etter dette har det aldri vært diskusjon. de tar vesten på selv uten å mukke. Sitér dette innlegget Link to post
windyén Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Vi kjøpte en oppblåsbar vest, som er spesielt laget for barn, riktignok dobbel pris, men da er det ikke noe tema engang, hadde seksåringen fått lov så hadde han sovet med den på... Sitér dette innlegget Link to post
runes Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Kjøp en kul og komfortabel vest. Skjønner godt at barn ikke vil gå med vest da de er like tjukke som barnet selv, kan tenke meg at det er ganske ukomf for voksne å ha 40-50 cm med firkantet luftballong på magen. Mener at man får oppblåsbare vester til barn, redningsselakapet solgte dette før i tiden. Dette er et bra alternativ da de er litt mer behaglige å ha på. Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
Lars E. Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Så lenge foreldrene er gode eksempler, er det ikke noe problem. Vi bruker alltid vest. Eksemplets makt virker alltid Sitér dette innlegget Link to post
bc45 Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Mener at man får oppblåsbare vester til barn, redningsselakapet solgte dette før i tiden. Dette er et bra alternativ da de er litt mer behaglige å ha på. Oppblåsbare vester bør kun brukes av svømmedyktige. Du kan aldri stole på at de faktisk blåser seg opp. Vi hoppet i vannet med vestene på for noen år siden. Av fem vester var det tre som virket som de skulle. En blåste seg ikke opp i det hele tatt, og det var hull i en annen. Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Vell, kanskje jeg leser opp denne tråden om et år når det er blitt et problem. Nå er det ikke noe problem, og småen fikk på seg vest før han kunne gå(under 1 år). Han har ikke diskutert på vesten, den er helt ok. Han ser foreldrene har vest og aksepterer at slik skal det være(enda) Til de med mindre barn som leser dette, begynn tidlig. Småen satt å lekte i stua med vesten på. Til å begynne med var den bare herk, senere var det ikke noe problem. Vi kjøpte testvinneren fra H/H selv om denne er litt klumpete. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Tøfft å bruke vest! http://www.kampanje.com/markedsforing/article6091395.ece Kalenderen er laget av Sportsbransjen AS og Redningsselskapet. Den fås i sportsbutikkene Sitér dette innlegget Link to post
Don Meeko Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Jeg har et gammelt bilde av undertegnede og en annen gutt, sittende på verandaen deres midt i Indre Østfold med oransje Helly Hansen vest og Kaptein Sabeltann hatt. Det var stilig med redningsvest. Siden ikke jeg er fra Østfold men fra kysten, så er båtlivet bare herlig. Tenk å gå i land på en holme å kose seg, etter å ha rodd noen bord og stoler ut på holmen i jolla. Vi brukte å dra ut i jolla på natten, å fiske i midnattsolen å så kokte vi fersk fisk med flatbrød og potetsalat i fjæra midt på natten. Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
VannTro Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Fungerte det? Det fungerte. Går ikke ut av båten uten. MÅ ha på vest på eget initiativ. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 En sjelden gang var det litt surmuling om å ha vest på dekk, og da måtte guten sitte framme i salongen. Det er jo ikkje så gøy å sitte der, så vesten kom fort på. Eg bruker ikkje vest ombord sjølv, så noko "eksempelets makt" er det ikkje her. Bruker bare vest på meg når eg feks fendrer båter uten rekverk og i jolla feks. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Honduras Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Siden ikke jeg er fra Østfold men fra kysten, så er båtlivet bare herlig ehemm... denne tok jeg ikke helt.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Don Meeko Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Jeg mente Indre Østfold type tykkeste bontjuv land. Kunne sikkert ha skrevet Indre Østfold, jeg mente da at båtlivet er herlig på kysten Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Bitteliten Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Jeg tror sterkt på eksemplets makt her. Vi voksne følger alltid reglene - dette er likt for alle ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.