Jump to content

Hvordan få barn til å like å bruke redningsvest?

TICORA

Recommended Posts

Å alltid ha vest selv er nok den beste motivasjonen samt å være konsekvens, har aldri hvert noe tema hverken hos 3 åringen 9 åringen eller 12 åringen. Vesten på før man går ned på brygga. Alltid

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Oppfatter ikke TS som at bruk av vest er noe diskusjonstema, men enkelte barn kan være mer vrange enn andre, og noen kan være så sta at det kan blir et problem. Hva med å demostrere hvordan en vest fungerer? Gjerne med litt plasking og dramatikk.

Scene 1:

Du hopper uti fra en brygge uten vest - roper og plasker og dukker. En annen voksen forklarer barnet at: "han skulle nok hatt vest. Tenk om han ikke kommer opp igjen?"

Scene 2:

Du hopper ute fra samme sted men denne gangen med vest. Ingen plasking dramatikk og roping men "se så fint jeg flyter!"

Helt korrekt bliss X. Vi har gjort det......

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Dette er ingen diskusjon hos oss.

Vest skal på, ellers må du være innunder og får ikke komme opp. Vi begynte med det tidlig, og det var ubehagelig i begynnelsen, men de ga seg etterhvert. Egentlig gankse kjapt. Nå er det en selvfølge og de tar på seg vest selv. Arvinge er nå 10 og 7.

Spørsmålet er vel egentlig: Hvem bestemmer i familien? Barna eller de voksne?

mvh

bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Kjøp en kul og komfortabel vest.

Skjønner godt at barn ikke vil gå med vest da de er like tjukke som barnet selv, kan tenke meg at det er ganske ukomf for voksne å ha 40-50 cm med firkantet luftballong på magen.

Mener at man får oppblåsbare vester til barn, redningsselakapet solgte dette før i tiden. Dette er et bra alternativ da de er litt mer behaglige å ha på.

Mener at man får oppblåsbare vester til barn, redningsselakapet solgte dette før i tiden. Dette er et bra alternativ da de er litt mer behaglige å ha på.

Oppblåsbare vester bør kun brukes av svømmedyktige. Du kan aldri stole på at de faktisk blåser seg opp. Vi hoppet i vannet med vestene på for noen år siden. Av fem vester var det tre som virket som de skulle. En blåste seg ikke opp i det hele tatt, og det var hull i en annen.

Vell, kanskje jeg leser opp denne tråden om et år når det er blitt et problem. Nå er det ikke noe problem, og småen fikk på seg vest før han kunne gå(under 1 år). Han har ikke diskutert på vesten, den er helt ok. Han ser foreldrene har vest og aksepterer at slik skal det være(enda) :smiley:

Til de med mindre barn som leser dette, begynn tidlig. Småen satt å lekte i stua med vesten på. Til å begynne med var den bare herk, senere var det ikke noe problem. Vi kjøpte testvinneren fra H/H selv om denne er litt klumpete.

Jeg har et gammelt bilde av undertegnede og en annen gutt, sittende på verandaen deres midt i Indre Østfold med oransje Helly Hansen vest og Kaptein Sabeltann hatt. Det var stilig med redningsvest. Siden ikke jeg er fra Østfold men fra kysten, så er båtlivet bare herlig. Tenk å gå i land på en holme å kose seg, etter å ha rodd noen bord og stoler ut på holmen i jolla. Vi brukte å dra ut i jolla på natten, å fiske i midnattsolen å så kokte vi fersk fisk med flatbrød og potetsalat i fjæra midt på natten.

15297_367806576569_1077421_n.jpg

>>> END-OF-BULLETIN <<<

Fungerte det?

Det fungerte. Går ikke ut av båten uten. MÅ ha på vest på eget initiativ.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

En sjelden gang var det litt surmuling om å ha vest på dekk, og da måtte guten sitte framme i salongen. Det er jo ikkje så gøy å sitte der, så vesten kom fort på. Eg bruker ikkje vest ombord sjølv, så noko "eksempelets makt" er det ikkje her. Bruker bare vest på meg når eg feks fendrer båter uten rekverk og i jolla feks.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...