Don Meeko Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Ta med gutten i det lokale svømmebassenget å la han prøve vesten. Bare skyll godt av vesten med ferskvan etter bruk å heng den til tørk. Mange unger burde få oppleve hvordan det er å bruke den i vann. Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Jawik Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 (redigert) I siste utgave av fra RS "Trygg på sjøen" følger det med en morsom sysak som kan være til hjelp. Hvem skal være skipper ? Det blir den som trekker "skipperstrået" og får som oppgave å påse at alle har vesten på seg. De to andre oppgavene bør vel noen eldre ta seg av. Måtte trekke litt på smilebandet da det for sjømerke systemet medfølger klistermerke for SB og BB. Men hvorfor ikke Sjømerkesystemet skal vel skrives med to ord... Redigert 11.Juni.2012 av Jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Ja reglene er vel de fleste flinke til å følge. Men som foreldre til små barn ønsker vi at barna skal ha vesten på når de går på dekk, eller leker på brygga, eller er ute i jolla. Det er ikkje nok å følge reglen om at det skal være vest til alle ombord. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Don Meeko Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Da må man lære ungene at når man er på dekk,brygga og jolla så skal vesten være på. Selv pappa burde ha vest når han er på dekk. Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Bitteliten Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=430162700349939&set=a.109772519055627.8979.105471342819078&type=1&theater Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Vær smart. BRUK VEST! som Bitteliten har skrevet er ganske bra, men husk også å lære smårollingene å svømme fra de er en neve stor og ikke vent på at skoleverket skal ta fatt på dette. Fra skrytelisten til en stolt morfar. Minste barnebarnet lærte å holde seg flytende i fjor. I år svømmer hun brystsvømming som tre åring. Eldste jenta som har holdt på noen år (8) står i år på hendene ned i dybden i bassenget. Så vannfølelsen er meget viktig. Og de tar på seg vest ved behov. Oppfordrer herved alle besteforeldre til å ta med seg barnebarna i basseng og samtidig selv få en fin trim. Ta gjerne med flytevesten også. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Don Meeko Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Sist jeg var på båttur med M/K Faxen, så fikk jeg beskjed om at siden jeg var så stor så hadde de ikke redningsvest til meg. De hadde en antikk redningsvest fra OVDS som var stor som Norges Lover som jeg kunne ta på hvis vi sank. PS jeg er ganske så normal på størrelse Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Bitteliten Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 (redigert) Jawik, det er kloke ord. Ungene våre lærte tidlig å svømme. Ikke se bort i fra at svømmekurs er kortere vei til målet. I disse dager går tusenvis av barn på gratis svømmekurs i regi av Norges Svømmeforbund og Gjensidige stiftelsen. Svømmeaksjonen heter det opplegget. Mange svømmeklubber arrangerer svømmekurs også. Se www.tryggivann.no Veldig mye har skjedd fra da vi lærte å svømme. I dag er bryst den siste svømmearten ungene lærer. Fordi den er vanskeligst. Redigert 11.Juni.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Veldig mye har skjedd fra da vi lærte å svømme. Har fulgt med minstejenta siden vi startet med "vann i vann" leken som jentene kaller dette for. En lek med mye moro innbefattet. Morsomt å studere utviklingen fra hennes første hundepadling, over og under vann, og over til det vanskelige med synkrone arm og ben bevegelser. Ja det har skjedd mye siden jeg som guttunge ble kastet på sjøen av farfar, fra skøyta en varm sommerdag, med beskjed om å svømme. Hadde jo ikke så mye annet å velge mellom der jeg lå å duppet i sjøen Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Vilma Benita Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Vi har en datter på 2 1/2. Kravet om vest blir jo utfordret innimellom, men tydelige og enkle regler, og at man ikke tillater diskusjon fungerer hos oss. Synes også det fungerer bra å gi barnet valgmuligheten selv, du kan få være oppe med vest, eller under dekk uten. Vi kjøpte en oppblåsbar vest, som er spesielt laget for barn, riktignok dobbel pris, men da er det ikke noe tema engang, hadde seksåringen fått lov så hadde han sovet med den på... Nå høres jeg vel ut som en moralist, men jeg har ingen sans for oppblåsbare vester til barn. En faktor er at du er ikke garantert at de blåser seg opp. I tillegg er de veldig krevende å svømme med. Oppblåsbar vest bør forbeholdes svømmedyktige voksne og ungdom. Sitér dette innlegget Mvh,SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder) Link to post
Pettern1972 Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Dundun: Det skulle ikke forundre meg så mye om poden synes det er kult å bruke vesten etter at dere har vært på Østfoldtreffet. Der skjer det nemlig mye rart som poden sannsynligvis vil ha stor nytte av å se. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Pjolter Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Hos oss er det strenge regler. De MÅ ha på vest på brygga og i båten. Har barn på 5,6 og 9. Han på 6 datt i sjøen fra brygga i fjor mens han fisket krabbe. Og har etter det aldri diskutert å ha på seg vest. Motto: hiv ungene på sjøen :-) Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Seilaren Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Gi barnet to valg som flere sier. På med vest eller under dekk/bli på land. Barn velger somregel den beste og kjekkeste løsningen. Velger de å heller sitte under dekk er jo det helt greit. Barnet har tatt valget selv. Tvang er en dårlig løsning og fører sjelden noe godt med seg. Demonstrasjon og testing av vest høres også veldig lurt ut..! 3årsalderen er den alderen der barnet er mest trassig. Går snart over.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Fusebox Svart 13.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2012 Så lenge barna ser at også voksne har vest på, så er ikke dette noe stort tema hos oss. Eldste har en seilervest da hun er en dyktig svømmer, mens yngsten enda har en av de større, litt kummerlige vestene. Så snart svømme ferdighetene er på plass, kan begge bruke seilervest, og det er jo langt mere behagelig. Forøvrig er det grunnregel at barna skal ha på vest så snart de går utenfor døra. Voksne skal bruke vest når de går opp på taket, eller på utsiden av båten. Vi har forsøkt å være konsekvente, uten å ha tilfeller der man har- eller ikke har vest på. Forøvrig henvises de som nekter å bruke vest til innerste halvdel av båten, da er straks alle enige om at vest er bra. Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 13.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2012 Hei Jeg hadde litt av det samme problemet ang. Sykkelhjelm. Mine er 4 og 3 år. Sykkeljelmene hang i garasjen og ble bare tatt på når vi er på sykkeltur ( tralle) etc.. Dette var da noe nytt og ikke så veldig stas. Etter endel prøving og feiling med å få på dem hjelm tok jeg hjelmene in og la dem i haugen med leketøy. Etterhvert ble da hjelmene en del av lekene, de ble liksom godtatt da, og nå er det ikke noe problem lenger. Redningsvest har ikke vært noe stort problem hos oss da disse også ligger i leke haugen og brukes derfor til det meste små barn kan finne på og bruke dem til :) Kan jo være ett tips for andre også? lars s Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 13.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2012 Dundun: Det skulle ikke forundre meg så mye om poden synes det er kult å bruke vesten etter at dere har vært på Østfoldtreffet. Der skjer det nemlig mye rart som poden sannsynligvis vil ha stor nytte av å se. Det hadde vært flott! Gleder oss:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.