Ktveiten Startet 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2012 Hei godtfolk! Har nå tatt på meg det arbeidet med å rive av all skottbekledningen i salongen, med tanke på fornyelse av farge. Før jeg går i gang med å legge ny bekledning, så vurderer jeg å isolere mellom glassfiber og trekk da jeg skal bo i båten. Har søkt litt på forumet rundt dette temaet, men finner ikke helt klart svar. Noen som har tips rundt dette med isolering? Hva som kan eller bør brukes? Har vurdert å bruke 10mm liggeunderlag. Lime dette til glassfiber og deretter trekk utpå dette. Bør helst ikke være mer enn 10mm i skrogsidene og 20-30mm i tak. Tips mottas med stor takknemlighet! Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Ariel . Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Se denne tråden https://baatplassen.no/i/topic/91458-isolering-av-skrog-foer-skaitrekking/ Sitér dette innlegget Prosjekt Summerdream 28 Link to post
Ktveiten Svart 10.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Var litt å hente her, men ønsker å få ett meget bra resultat eller så er mye av arbeidet forgjeves... Tips? Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Ktveiten Svart 10.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Ingen som har gode tips?? Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
_Martin_ Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 De har på maritim http://www.maritim.no/interior-eksterior/byggematerialer/polstring-skottbekledning/skrogisolasjon-10mm-100x50cm-selvklebend Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 ha tålmod :) Det melder seg sikkert noen i løpet av noen dager. Mange har vel vært på tur hjem fra helgens båttur i ettermiddag, men sdu har ventet spent på svar. Uansett, jeg mener maritim har skrogisolasjon, selvklebende, 10mm. Se på nettsiden deres. Sitér dette innlegget Link to post
Ktveiten Svart 10.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Kunne tenke meg noe til en litt lavere pris enn hva maritim har å tilby. Blir meget kostbart hvis jeg skal isolere med dette-- Luftet derfor tanken med liggeunderlag, da dette er rimelig. Sluker vel heller ikke til seg fuktighet? Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Jon-Kåre Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Men brennbart er det Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Hantoen Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Men brennbart er det Kunne tenke meg noe til en litt lavere pris enn hva maritim har å tilby. Blir meget kostbart hvis jeg skal isolere med dette-- Luftet derfor tanken med liggeunderlag, da dette er rimelig. Sluker vel heller ikke til seg fuktighet? Sjekk cellegummiplater på Glava. Rørleggern skaffer dette... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 En kjapp titt på glava.no: http://www.glava.no/marine-offshore/produkter/armaflex/afarmaflex-platerull/ Ikke dumt det der. Da er det bare å sammeligne dataen med Maritim sine. Sitér dette innlegget Link to post
Hantoen Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Men brennbart er det Tustet seg til litt i forrige innlegg...Glava sine cellegummiplater heter Armaflex og er ikke klassifisert som brannfarlig. De kan også fås selvklebende og de kan males... om det er ønskelig da.?? Sitér dette innlegget Link to post
Ktveiten Svart 11.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Takker! Dette Armaflex så jo bra ut. Dette skal undersøkes. :) Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.