Jump to content

trenger tips ang forsterkning kavaler 445 skal ha på stor motor.


aleksander8

Recommended Posts

Hei godtfolk!

 

jeg har hatt en kavaler 445 (15 fot) stående uten motor noen år.

men for et par dager siden kom jeg over en evinrude v4 110 hester til en hyggelig pris som jeg slo til på,

i den forbindelse har jeg et par spørsmål.

 

1-. er det selvmord å bruke så stor motor på denne båten? den er i utgangspunktet oppgitt til maks 65 hk maks. båten er tung og med dobbel bunn, motoren veier ca 135kg.

 

2-. båten er laget for motorer med kort (15toms) stamme. mens motoren har lang(20 toms) stamme, jeg har tenkt å få laserskåret ut en syrefast plate som jeg skrur fast på baksiden av båten slik at den dekker nesten hele bakenden. jeg tenker da at jeg slår to fluer i en smekk, jeg får både forsterket akterspeilet og hevet motoren til riktig høyde. hva tenker folk om denne løsningen? bør jeg forsterke andre områder av båten?

 

er forresten ny på forumet :)

Redigert av aleksander8 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei og vekommen.Kavaler båtene var mye brukt i fjord race sent på 70 tallet.Mener de var bra v-bunnet og ganske smale.

Motor. Største motor jeg så på det skroget var en 85hk Merk.Den var rigget med kraftige styrebøyler og hveelback styring.Ratt med stor dia.og

fotgass. Vekt..Heng motorn på og ta en tur på slippen så ser du om han flyter

Båten får veldig høyt tyngdepunkt med langstammet motor,derav krav til styring.(kjørbarhet)

Av samme grunn ville jeg valgt en 4blader med liten dia...

Bruk hjelm,vest og dødmann.

Lykke til l :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...