Jump to content

D5L A i Tønsberg

Tor Arild

Recommended Posts

Jeg fikk i 40 års presang fra en beundrer (meg selv, dessverre...) det utvidede kystskipper kurs.

Min utfordring er at jeg reiser en god del i jobben, og kurs med fast oppmøte en gang i uken er en utfordring. Har orientert meg litt på sidene til kursagenten, men ikke konkluderte med opplegg ennå.

Lurer derfor på om det er andre i Tønsberg/Nøtterøy som har tatt kystskippern, og som kan gi meg en anbefaling?

Jeg tok "lappen" hos Alfa Kompetanse. De har kurs i Sandefjord og Tønsberg. Om du er ute å reiser i perioden så går det paralelle kurs på samme nivå i undervisningen flere steder i landet som du kan droppe inn på som det passer deg. Jeg benyttet muligheten til å gå tirsdag i Tønsberg, og repetere et par dager etter i Oslo. Det var fullt mulig. Greit når det var tøft, å få litt input fra en annen foreleser. Alfa Kompetanse holder til hos Framnæs Maritime Senter i Sandefjord.

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Jeg tok D5L hos Alfa Kompetanse nå i vinter. Gikk ukentlig på kurs i Drammen fra september til april. Jeg har også en del reising i jobben, men jeg var faktisk bare borte en kveld. Vi gikk på tirsdager, og jeg var i Tønsberg en mandagskveld for å ikke gå glipp av den ukens kurs. I tillegg tok jeg sikkerhetskurset (en helg) i Oslo, da den helgen passet bedre for meg.

Som Per Harald skriver; det er fullt mulig å få med seg en kurskveld i en annen del av landet hvis man er på reise.

For min del krevde det noe tilpassinger for å få gjennomført kurset, men det gikk. Men det kan hende at trådstarter reiser vesentlig mer enn meg i jobben, da.

Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...