Tor Arild Startet 11.Juni.2012 Del på Facebook Startet 11.Juni.2012 Jeg fikk i 40 års presang fra en beundrer (meg selv, dessverre...) det utvidede kystskipper kurs. Min utfordring er at jeg reiser en god del i jobben, og kurs med fast oppmøte en gang i uken er en utfordring. Har orientert meg litt på sidene til kursagenten, men ikke konkluderte med opplegg ennå. Lurer derfor på om det er andre i Tønsberg/Nøtterøy som har tatt kystskippern, og som kan gi meg en anbefaling? Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 11.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2012 Tillater meg å løfte denne litt. Ingen som har gjort dette i Tønsberg området? Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 12.Juni.2012 Del på Facebook Svart 12.Juni.2012 kan jo anbefale å tenke på nettbasert forberedelse med samling(er) i Stavanger: baatskolen.no - Tønsberg ligger jo ikke så langt fra Stavanger Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Tor Arild Svart 12.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2012 Ser den. Skulle gjerne vært på Poseidons flytende klasserom. Men jeg har allerede mellom 150-200 reisedøgn i året, og jeg tror ikke familien vil sette pris på mer reising... Skulle derfor så gjerne funnet noe a la det Poseidon gjør lokalt her i Vestfold. Sitér dette innlegget Link to post
spiir Svart 12.Juni.2012 Del på Facebook Svart 12.Juni.2012 Skjønner den. Jeg tok D5L hos Poseidon nettbasert med 2 samlinger nå i vinter/vår, og er kjempefornøyd!. Jeg vurderer selv D5L A hos Poseidon til høsten/vinteren av. Hvis jeg ikke husker feil så er det snakk om nettbassert, + kun en samling i Stavanger. Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 12.Juni.2012 Del på Facebook Svart 12.Juni.2012 Jeg tok "lappen" hos Alfa Kompetanse. De har kurs i Sandefjord og Tønsberg. Om du er ute å reiser i perioden så går det paralelle kurs på samme nivå i undervisningen flere steder i landet som du kan droppe inn på som det passer deg. Jeg benyttet muligheten til å gå tirsdag i Tønsberg, og repetere et par dager etter i Oslo. Det var fullt mulig. Greit når det var tøft, å få litt input fra en annen foreleser. Alfa Kompetanse holder til hos Framnæs Maritime Senter i Sandefjord. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Jonas Svart 12.Juni.2012 Del på Facebook Svart 12.Juni.2012 (redigert) D5L er nå "Fritidsskipper"og opp til 24 meter. Før var det "Fritidsbåtskipper". Redigert 12.Juni.2012 av Jonas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 12.Juni.2012 Del på Facebook Svart 12.Juni.2012 (redigert) Jeg tok D5L hos Alfa Kompetanse nå i vinter. Gikk ukentlig på kurs i Drammen fra september til april. Jeg har også en del reising i jobben, men jeg var faktisk bare borte en kveld. Vi gikk på tirsdager, og jeg var i Tønsberg en mandagskveld for å ikke gå glipp av den ukens kurs. I tillegg tok jeg sikkerhetskurset (en helg) i Oslo, da den helgen passet bedre for meg. Som Per Harald skriver; det er fullt mulig å få med seg en kurskveld i en annen del av landet hvis man er på reise. For min del krevde det noe tilpassinger for å få gjennomført kurset, men det gikk. Men det kan hende at trådstarter reiser vesentlig mer enn meg i jobben, da. Redigert 12.Juni.2012 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Enzo Svart 12.Juni.2012 Del på Facebook Svart 12.Juni.2012 Det er en skole i det gule bygget i sentrum av SEM som driver med D5LA de virker veldig bra, vi tok SRC der i vinter, kommer ikke på hva de heter og jeg er litt langt unna til å få sjekket det men kjører du forbi der Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.