At-le Startet 26.Januar.2005 Del på Facebook Startet 26.Januar.2005 LURER OM DET ER BRA KVALITER (GUMMI) IMPELLER FRA BILTEMA? ELLER ORGINAL VOLVO PENTA IMPELLER? HVILKEN BEST AV DEM? HÅPER NOE KAN SVAR DETTE. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 26.Januar.2005 Del på Facebook Svart 26.Januar.2005 Har brukt Biltema sinr impeller i flere år, aldri problemer og lang levetid. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
will Svart 26.Januar.2005 Del på Facebook Svart 26.Januar.2005 Har også brukt biltema impeller i flere år uten noen problemer. Et annet plus er at du kan kjøpe 2 stk slik at du har reserve for under prisen av en orginal VP Ser frem til at Biltema igjen åpner på Haugalandet i år Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 26.Januar.2005 Del på Facebook Svart 26.Januar.2005 Ikke erfaring med impellerne fra Biltema, men er ellers en god kunde der. Min Black and Decker eksentersliper røyk her om dagen. Dro ut for å kjøpe ny. Samme maskin kostet omlag en tusenlapp. Sjekket prisen på Biltema; 150,-!! Like kraftig, like gode data ellers. Etter min vurdering var den heller bedre en den gamle Black and Deckeren. Kanksje ikke samme kvaliteten på lang sikt, men jeg kan jo pinadø kjøpe 7 !!! slipere for samme prisen Og ikke fortell meg at 1 Back and Deckere holder lengre en 7 Biltema-slipere Sitér dette innlegget Link to post
TF Svart 26.Januar.2005 Del på Facebook Svart 26.Januar.2005 Biltema sine impellere for Volvo 41 serien er minst like hollbare som orginal, som jeg forøvrig skjeldent har fått til å holde mere enn en sesong. På andre motorer kan impellerene holde mye lengre. TAMD/AD40 har mye større impellere og her holder de mye bedre. Jeg tror det må være noe med at bladene bøyes mere på de små impellerene i 41 serien. Sitér dette innlegget Link to post
Frode_B. Svart 27.Januar.2005 Del på Facebook Svart 27.Januar.2005 Mulig Biltema sine impellere har bra gummi, men jeg kjøpte en gang en til en AQ140 som jeg aldri fikk montert. Årsaken var at den hadde for trangt spro til kilen i senterhullet. Jeg fikk derav ikke tredd den på pumpeakslingen. Jeg kjøper ellers litt av hvert på Biltema, men impeller forsøkte jeg kun denne ene gangen. Hadde den gått greit på ville jeg nok sjekket iallefall årlig om den var bra. Sitér dette innlegget Link to post
Snoopy Svart 27.Januar.2005 Del på Facebook Svart 27.Januar.2005 Har brukt impellere fra Biltema i flere år, ser ikke noen forskjell på de derfra, og de originale. Har brukt dem både på Marna MB 10 A, og nå på en Yanmar 28 HK Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 27.Januar.2005 Del på Facebook Svart 27.Januar.2005 (redigert) Ikke erfaring med impellerne fra Biltema, men er ellers en god kunde der. Min Black and Decker eksentersliper røyk her om dagen. Dro ut for å kjøpe ny. Samme maskin kostet omlag en tusenlapp. Sjekket prisen på Biltema; 150,-!! Like kraftig, like gode data ellers. Etter min vurdering var den heller bedre en den gamle Black and Deckeren. Kanksje ikke samme kvaliteten på lang sikt, men jeg kan jo pinadø kjøpe 7 !!! slipere for samme prisen Og ikke fortell meg at 1 Back and Deckere holder lengre en 7 Biltema-slipere <{POST_SNAPBACK}> Tildels enig med deg... Men... B&D er laget for og vare ca 1000 arbeidstimer eller der om kring Billig variantenes levetid er ofte satt til ca 50timer.. Er vist noe standardiserings greier...! Men som du sier du kan kjøpe endel biltema maskiner.... Min nå gamle B&D190E har levd i 10år, har pusset ned x antall møbler og annet, TO store busser!, bunnen på mørebasen, og vært på lån til en hus oppussing.. Det tror jeg IKKE biltema maskinen klarer!!! (Har skiftet pusseplate 2ganger til nå..) Måtte bare forsvare gamle slidaren min!!! Ellers bruker jeg og biltemas impellere til perkins 4108 funker aldeles strålende, har en i reserve i båten.! Redigert 27.Januar.2005 av Sabeltann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 27.Januar.2005 Del på Facebook Svart 27.Januar.2005 Her er en laaang tråd om Biltema vs. originale VP anoder.. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 28.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2005 Hei alle. Takk for råd om impeller. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 28.Januar.2005 Del på Facebook Svart 28.Januar.2005 Tildels enig med deg... Men... B&D er laget for og vare ca 1000 arbeidstimer eller der om kring Billig variantenes levetid er ofte satt til ca 50timer.. Er vist noe standardiserings greier...! Men som du sier du kan kjøpe endel biltema maskiner.... Min nå gamle B&D190E har levd i 10år, har pusset ned x antall møbler og annet, TO store busser!, bunnen på mørebasen, og vært på lån til en hus oppussing.. Det tror jeg IKKE biltema maskinen klarer!!! (Har skiftet pusseplate 2ganger til nå..) Måtte bare forsvare gamle slidaren min!!! Min B&D 190E varte i 6 år. Da hadde jeg skiftet skive en gang (kostet jo også sine kroner). Den ble brukt flittig, men nok ikke fullt så mye som din - og iallefall langt fra 1000 timer! Og om Biltema-pusseren ryker etter 50 timer skal du få epost av meg! Den har alt gått 10 timer og funger fremdeles perfekt Nysgjerrig på hvor du har disse timetallene fra?? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 28.Januar.2005 Del på Facebook Svart 28.Januar.2005 Tildels enig med deg... Men... B&D er laget for og vare ca 1000 arbeidstimer eller der om kring Billig variantenes levetid er ofte satt til ca 50timer.. Er vist noe standardiserings greier...! Men som du sier du kan kjøpe endel biltema maskiner.... Min nå gamle B&D190E har levd i 10år, har pusset ned x antall møbler og annet, TO store busser!, bunnen på mørebasen, og vært på lån til en hus oppussing.. Det tror jeg IKKE biltema maskinen klarer!!! (Har skiftet pusseplate 2ganger til nå..) Måtte bare forsvare gamle slidaren min!!! Ellers bruker jeg og biltemas impellere til perkins 4108 funker aldeles strålende, har en i reserve i båten.! <{POST_SNAPBACK}> Min Biltema impeller har nå gått nesten 700 timer, motoren startes nesten dagligt hele året og fungerer perfekt ennu............. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.