Jørgen S Startet 11.Juni.2012 Del på Facebook Startet 11.Juni.2012 Hei og hopp! Jeg har gitt opp den gamle varmeveksleren min som er lekk, og har i den anledning skaffet meg en ny brukt ei. Av annen type. Nå er jeg lei sølvloddinger som ikke funker!! Denne sitter vel orginalt på noen av aq-motorene trur jeg. Det jeg lurer på er hvordan kobler man kjøleslange på disse tilkoblingene? Må man ha et stykke på slangen som passer inn eller no?? Det er ikke så enkelt at slangen skal på utsia med ei slangeklemme? Syns det ser litt trangt ut med ei slange på utsia på den i bilde nr.2 Her er tilkoblinga. Detta er veksleren. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 11.Juni.2012 Del på Facebook Svart 11.Juni.2012 Kobber rør med flens og oring ,oring av flat type,tre oringen på røret til den stopper i flensen smør litt tetningsmasse eller silikon på oringen og trykk på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Jørgen S Svart 12.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2012 aah. Så det e sånn det e! Takker! Sånn mens jeg er på temaet; Bakpå denne, er det tilkobling for termostathus. Motoren min har termostat på selve motoren, så jeg trenger ikke dette (volvo penta bb115) Jeg lurer på å bare ta f.ex 5mm metallplate(kanskje tykkere), og borre hull til skruehulla, borre opp i midten, gjenge opp og skru inn ei slangekobling. Også putte i o-ringen og skru fast. Noen som har gjort noe liknende før? Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 12.Juni.2012 Del på Facebook Svart 12.Juni.2012 (redigert) Du må jo ha sirkulasjon på vannet,hva med å lage en slangestuss der som du kan videreføre med slange til termostathuset på motoren din det sitter vel framme oppe på toppen.Tror kanskje termostathuset( lokket) til b20 passer rett på. Redigert 12.Juni.2012 av emmis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.