Zitt Startet 13.Juni.2012 Del på Facebook Startet 13.Juni.2012 Hei! Jeg har en følelse av at vi er flinkest til å uttrykke vår skuffelse, irritasjon og frustrasjon i Båtforumet(jeg inkludert). Jeg kunne tenkt meg å høre mer om de gangene du ikke kjøpte "katta i sekken", om den innbringende fisketuren, om den gang nestenuhellet bare ble nesten eller kort og godt den gang det gikk på "skinner"! Håper og tror at det også kan være lærerikt for oss andre! Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 13.Juni.2012 Del på Facebook Svart 13.Juni.2012 Flott ide! Kan komme med min glede, da jeg kjøpte min tresjekte hadde den stått på land i ti år. Leide en bilhenger, kjørte og hentet, satt den ut, tett etter 24t. Etter en uke fylte jeg bensin (tanken knusk tørr), ga den en dram, og startet. TI år etter landsetting, trenger ikke engang turne sveiva en hel runde før den gikk:=) Og jeg som lurte på å kjøpe dynastart. hah! Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 13.Juni.2012 Del på Facebook Svart 13.Juni.2012 God ide! Jeg synes dog at der er adskillige ferietråde, der har masser af positive billeder af livet til søs når det er bedst. Mit bidrag er genbrug af en video, jeg har postet før herinde men som for mig fint indkapsler dagen hvor vejr, venner og famile går op i en højere enhed med båden som centrum. Som Lou Reed synger: Oh what a perfect day... Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 13.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2012 Fantastisk video, MajorAndy! Den blir en "evergreen", og kvalifiserer selvfølgelig til "Oscar" i "Båtkategorien"! Takk for ditt bidrag, vi skal varme oss på den hver vinter i årene fremover! Sitér dette innlegget Link to post
gjeldfri Svart 13.Juni.2012 Del på Facebook Svart 13.Juni.2012 Jeg kan bidra med firma jeg har god erfaring med. Doxa interiør i Asker. Syr kalesjer, puter etc. Bra arbeid til avtalt pris og tid. I tillegg går deler av overskuddet til humanitært arbeid. Maritim. Bra utvalg, ok priser, stort sett flinke folk. Jeg kjenner mest til Slependen butikken. Seatronic. Ikke handler mye der, men veldig fornøyd. De har også gode priser. Biltema. Mye ok i forhold til pris, men frustrerende at de er ofte er tomme for sesongvarer, feks bunnstoff om våren. Stor forskjell på butikkene. Noen er små og trange med lite utvalg. Andre feks i Mjøndalen, Fredrikstad og Arendal er store og oversiktelige, og har større lager. Båtbua i Fredrikstad. Holder ut , til tross for kraftig konkurranse fra nettbutikker. Stokken Båt og Motor, Hvaler. Er aktive på Finn, men driver også butikk på Hvaler. Har ikke handla der, men de hjalp meg ihvertfall med både slep og mekking en lørdag ettermiddag. Rønsdal i Asker, desverre konkurs. Ytet super service, men måtte gi opp i et vanskelig marked. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 14.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2012 Veldig generøst av deg å skrive det du gjør, gjeldfri! Det minner i allfall meg om viktigheten av å støtte "butikken på hjørnet". Nettbutikker er sikkert vel og bra, men behovet service er, etter min mening, sterkt undervurdert. Muligheten for å kunne diskutere detaljer om båten min har iallfall jeg stort behov for. Maritim er min butikk, og jeg føler meg trygg der på at jeg får profesjonell hjelp der. Jeg er i gang med å tette for å få en tørr båt, og gjør stadig nye oppdagelser. Men en dag.....! Andres "jippi-historier", slik som valvolainens, er god næring til mine mest opptimistiske gener. Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 15.Juni.2012 Del på Facebook Svart 15.Juni.2012 Genial tråd! Nå er stort sett alle mine turer og båtfixer helt uten problemer (bank i bordet ) Så første bidrag må vel være en video fra henting av båtene etter vinteropplag i 2011. Var meldt ruskete vær så vi forberedte oss på en røff tur, men som dere kan se ble det ikke akkurat slik Turen går fra Tønsberg/Bolærne (opplag i de gamle Nato-hallene) og inn til Oslo. Pitstop på Vallø for å fylle bensin, brus og kroneis, og pitstop i Drøbak for å fikse radioen på Nordkappen (creds til Watersupply som møtte oss på brygga på kort varsel og fikset den på stedet) http://www.youtube.com/watch?v=4QlSKmco16o Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Zitt Svart 21.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2012 Jeg har slitt i lengre tid med å få tettet alle vinduene i båten. Så dukker Vanntro(BP-medlem) opp og foreslår å bruke Terostat......vips, pottetette vinduer! Kan livet bli lettere? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 21.Juni.2012 Del på Facebook Svart 21.Juni.2012 Jeg var hos en mekaniker i Trondheim for noen år siden. Han holdt til i bruun-brygga(?) lånte med meg svinghjulsverktøy, byttedel, og telefonhjelp til hytta en hel helg. Delen fikset problemet og da fikk jeg beholde den mot en liten sum. Var en tennspole. Sånn er ikke mange som gjør. Dessverre husker jeg ikke navnet, men han fikk bort min lange frustrasjon med motoren. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
marex84 Svart 21.Juni.2012 Del på Facebook Svart 21.Juni.2012 Hei! Vi fikk tidenes start på båtlivet da vi kjøpte Marex`n. Selv har jeg vært en del på sjøen, men ikke kona og ungene så mye. Tok over båten på sein sommeren i fjor, dagen da vi tok over båten hadde det plutselig blitt super vær med 22-23 grader i skyggen og masse sol. Vi reiste rett hjem og pakket med klær og mat for en helg, og det bar rett til sjøen! Fikk en fantastisk helg med mye bading og krabbe fiske for ungene på brygga...da var båten vert hver eneste krone Håper det blir noen helger med det været i år også Ha en fin båt-sommer alle sammen! Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 21.Juni.2012 Del på Facebook Svart 21.Juni.2012 Etter å ha vært landkrabbe siden Oktober i fjor (grunnet 2 doser men uheldighet av 2 båtvrak) Så kontakter Medås\en her på bp å spør om eg kunne tenke meg å være med å stelle på ein skøyte han skal kjøpe. Så her sitte eg utføretrygda og båtløs men lykkelig som kan jobbe å tutle med båt når eg vil,pluss sige ein tur med den Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
FlyingDutchman Svart 21.Juni.2012 Del på Facebook Svart 21.Juni.2012 Heisann! Det var en kjempeidè Jeg vil herved overrekke en diger verbal blomst og en stor takk til gutta på Ravn's Garage!! Makan har ikke jeg opplevd iallfall... Jeg hadde min forrige båt der, en Sunbird 17 fot, pga at motoren fuska på tomgang og ofte stoppet. Det ble fikset raskt og rimelig. Så langt alt såre vel... Så skulle jeg hente båten med en bil lånt av en arb.kollega. Skulle koble på lyskontakten og se der ja.... Kontakten på bilen hadde vel dobbelt så mange pinner som på hengeren.... Og det begynte å skumre, med ca 2.5-3 timers kjøring foran meg...FLOTT! "Vent litt" sa han som fulgte meg ut til båten, "jeg har bilen til kjerringa idag og der tror jeg det ligger en overgangs-kontakt"... Han gikk, og kom tilbake med nevnte kontakt. "Den kan du bare ta med og bruke, så bare sender du den i posten når det passer." :thumbsup: Jeg fikk bakoversveis, som varte helt til jeg kom hjem og langt ut i neste uke... Det er noe av det utroligste jeg har opplevd, hva gjelder å hjelpe en fremmed kunde og for meg var det redningen! Helt rått.... Mvh Ørjan. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 21.Juni.2012 Del på Facebook Svart 21.Juni.2012 Hva er Terostat? Og hvor får man det? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
jeb Svart 21.Juni.2012 Del på Facebook Svart 21.Juni.2012 ja jeg blir også glad om jeg får vite hva terostat er og hvor man får tak i det jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Zitt Svart 21.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2012 Hei, Faxen! Sjekk tråden "Er båtlivet oppskrytt." Der finner du "VannTro's"(BP-medlem) sine anbefalinger og beskrivelser! Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Hansen Svart 21.Juni.2012 Del på Facebook Svart 21.Juni.2012 Jeg monterte kartlampe, ny kjøkkenvask, ekkolodd og 230v konvertor i kveld. Alt virket!? Koblet til bryterpanel og gode greier. Pur glede! Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 21.Juni.2012 Del på Facebook Svart 21.Juni.2012 Heisann!Det var en kjempeidè Jeg vil herved overrekke en diger verbal blomst og en stor takk til gutta på Ravn's Garage!! Makan har ikke jeg opplevd iallfall... Jeg hadde min forrige båt der, en Sunbird 17 fot, pga at motoren fuska på tomgang og ofte stoppet. Det ble fikset raskt og rimelig. Så langt alt såre vel... Så skulle jeg hente båten med en bil lånt av en arb.kollega. Skulle koble på lyskontakten og se der ja.... Kontakten på bilen hadde vel dobbelt så mange pinner som på hengeren.... Og det begynte å skumre, med ca 2.5-3 timers kjøring foran meg...FLOTT! Mvh Ørjan. Jeg hadde fått båten ned fra Trondheim til Hankø i fjor sommer. Fått lånt en BMW 520 til å trekke den hjem 60 mil. Søndag ettermiddag båten på plass.. Pluggen PASSER IKKE. Krise. 60 mil uten henger. Etter flere statoiler senere holdt vi på å gi opp. Da så vi biler sto utenfor en svær hagehandel-lager. Etter leting i sikkert 200 reoler med leting fant vi 1 stk overgang som lå ved noen lyspærer. Flaks!! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Møkkalasset Svart 22.Juni.2012 Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 (redigert) Det var stor glede ombord med gutta på tur og innvielse av fatølsanlegget. Med 25 l fat og 6 kg CO2 under dørken og en kjøler som fungerte helt utmerket ble det fort god stemning. Til min glede hadde dynamoen ingen problemer med å holde batterispenningen selv med 600 W inverter i gang. Kapteinen ble forfremmet til Konge med slikt anlegg ombord. P.S. Kapteinen var selvsagt måteholden.... P.S.#2: Maritim har forresten lagt ut en liten sak om anlegget på sin facebook-side... Redigert 22.Juni.2012 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 22.Juni.2012 Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 Kapteinen ble forfremmet til Konge med slikt anlegg ombord. Kongetittelen er vel fortjent. Makeløs prioritering av hygge ombord. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Zitt Svart 22.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 Imponerende, Møkkalasset! Min klare favoritt i en eventuell kåring av "Årets Båt"! Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 22.Juni.2012 Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 Takk, det er bare å stemme. Jeg legger ut noen bilder av hele anlegget etterhvert. Å dømme etter "likes"-antallet på Maritims facebooksider - og her inne - har jeg tydeligvis trigget noens "må-ha-følelser". Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 22.Juni.2012 Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 Fantastisk, Møkkalasset! God stil! Jeg er glad fordi jeg sejlede 25nm i dejligt vejr og mine to D6-ere summede og gik fantastisk. Og tørt er der nu også i mit maskinrum efter lang tids arbejde. At høre de to Volvo'er arbejde uanstrengt på 2800 rpm og kløve Øresund med 26 knob. Herlig fornemmelse! En uge til ferie og tre uger i båden. Mmmmmmmmm :-) Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 22.Juni.2012 Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 Konge da møkkalasset :-D Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Møkkalasset Svart 22.Juni.2012 Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 (redigert) Jeg takker så mye for komplimentene, men ønsker ikke å ødelegge ideen bak denne fine tråden med å spinne videre på min installasjon. Lager en egen tråd vedr. den tekniske siden av anlegget. Redigert 22.Juni.2012 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 5.Juli.2012 Del på Facebook Svart 5.Juli.2012 https://baatplassen.no/i/topic/93133-nytt-serviceanlegg-paa-soerlandet-tvedestrand/ Synes den hører hjemme her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.