haaugd Startet 13.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2012 Jeg har vært plaget en stund med at det kommer røyk opp ved manifoilen. I dag var det mye verre. Det ser ut som en oljelekkasje under manifoilen. Det komer olje ut i det området. Noen som har tips om hva årsaken kan være? Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 14.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2012 Har du prøvd å bytte ny pakninger? på min trodde eg det var fra manifoilen men fant ut til slutt det var vann/eksosbuen som er ved turboen, fikk tak i pakning og laget etter gammel pakning som mal.. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
haaugd Svart 14.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2012 Det har jeg ikke gjort. Men det flyter olje i dørken under midten av manifoilen. Vanskelig å se. Trenger nok et speil for å se hvor det kommer fra. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 14.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2012 Da foreslår eg deg at en hjelper deg å styre båt med gir og evt litt gass på pga trykk belastning, så leter du med lommelykt og speil, og bruk god tid da finner du nok hvor de kommer i fra. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
haaugd Svart 17.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 Takk for fin respons. Mekanikeren som akkurat hadde skiftet toppdekselpakning, var ombord og fant at det var hans feil. Han hadde ikke lagt pakningen rett. Nå er det gjort og etter litt etterstramming av festeboltene der forsvant røyke og oljesølet. Håper at det nå er ok. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 17.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 Den er god. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.