Jump to content

Maritim kommer til østlandet


Idefix

Recommended Posts

Har hørt snakk om at de skal komme til Bergen også. Det hadde vært helt topp! Det er stress å oppsøke dagens båtutstyrsbutikker i byen da de ligger i sentrum og det er et svare strev å komme seg dit med masse kø til den ene og umulige parkeringsforhold ved den andre.

 

En stor båtbutikk litt utenfor bykjernen hadde vært noe!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Med Maritim på Slependen begynner vi å få et bra utvalg i området. I en radie på 5 min fra Slependen finner vi båtutstyrsforretninger i fleng:

* Sea-Sea på Rud

*Watski på Slependen

*Byggplast på Holmen

*Rønsdal på Hvalstad

* Biltema på Rud

* Klas Ohlson i Sandvika

*Navy på Blommenholm

*Volvo Penta på Holmen

*Volvo Penta og Yanmar Leangbukta

* Båtsport og -utstyr i Leangbukta.

 

Enda har jeg ikke tatt med meg alle båt og motorforhandlerne som har samlet seg i Leangen og på Holmen.

Ikke dårlig hva innen et så lite geografisk område? Noen bedre? Er kanskje grunn å håpe på at konkurransen etterhvert gjør seg utslag i et lavere prisnivå også?

Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg har nok ikke dato til dere, men kan fortelle at jeg i dag har hatt det så morro som det går an når man handler.

 

Maritim i Arendal hadde dratt frem ca 100 paller med alskens ting og tang, leid eget lokale og priset i hytt og pine. Så å si alt hadde pris på mellom 50-90 % av normalen og hadde nær sagt alt.

 

En kompis kjøpte en av de største fendere som går å få kjøpt, og betalte den latterlige sum av Kr 10,- for denne!!!

 

Jeg for min del kjøpte ca 100 slangeklemmer i syrefast i forskjellige størrelser og prisen, ja det var ca 50 kroner :lol:

 

Det ble en del andre varer også gitt.

 

En av tingene jeg ikke kjøpte, var vaskbatterier inklusive kraner, som gikk for 50 spenn per stykk.

 

Luker for seilbåter kostet 50 de også.....

 

Kjøpte deriblant en del instrumentpaneler, fra Kr 25 og oppover.

 

Ankerrulle i syrefast Kr 100......

 

Jeg avslutter med å si, gled dere til Maritim kommer til dere også !!!!

Link to post
Share on other sites

Jeg har nok ikke dato til dere, men kan fortelle at jeg i dag har hatt det så morro som det går an når man handler.

 

Maritim i Arendal hadde dratt frem ca 100 paller med alskens ting og tang, leid eget lokale og priset i hytt og pine. Så å si alt hadde pris på mellom 50-90 % av normalen og hadde nær sagt alt.

 

En kompis kjøpte en av de største fendere som går å få kjøpt, og betalte den latterlige sum av Kr 10,- for denne!!!

 

Jeg for min del kjøpte ca 100 slangeklemmer i syrefast i forskjellige størrelser og prisen, ja det var ca 50 kroner  :lol:

 

Det ble en del andre varer også gitt.

 

En av tingene jeg ikke kjøpte, var vaskbatterier inklusive kraner, som gikk for 50 spenn per stykk.

 

Luker for seilbåter kostet 50 de også.....

 

Kjøpte deriblant en del instrumentpaneler, fra Kr 25 og oppover.

 

Ankerrulle i syrefast Kr 100......

 

Jeg avslutter med å si, gled dere til Maritim kommer til dere også !!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle gjerne ha vært der! Jeg som også trenger 4 nye fender... Håper det blir noe lignende her i Oslo også...

 

M/B Gamla

Link to post
Share on other sites

Skulle gjerne ha vært der! Jeg som også trenger 4 nye fender... Håper det blir noe lignende her i Oslo også...

 

M/B Gamla

<{POST_SNAPBACK}>

Slik jeg har forstått det, skal sentral-lager for deres varer ligge her i Arendal (bor selv i Grimstad, ca 15 minutters kjøring fra Maritim), og håper jo selvsagt at lagerutsalgene deres forblir her til stor glede for oss sørlendinger :-)

 

Fendere i den størrelse du trenger ca., blir nå solgt for Kr 50 per stk....... Normalpris er jo ca 300 etter min hukommelse.....

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Idag har de "Offsiell åpning" men "åpningstilbud, virker det som vi kan se langt etter..

 

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Var innom i går, og ble ikke imponert. Det begynner å spisse seg til i sandvika-området når det gjelder båtutstyrsbutikker. Her kommer det til å bli konkurranse. Biltema har særdeles gode priser.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Her kommer det til å bli konkurranse. Biltema har særdeles gode priser.

<{POST_SNAPBACK}>

Mye å velge i ja. Se innlegg #8 over. Der listes det opp 10 båtutstyrsforretninger i en radie på 5 min fra Slependen. Så får vi se etterhvert om den økte konkurransen gjør seg utslag i lavere priser.

Hvorom allting er; velkommen skal du være Maritim.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Det er tydlig at Slependen går bra, 12 mill solgt for i fjor (elendig og rotete butikk etter min mening).

 

Nå kan jo Bergenserene også glede seg siden Maritim skal etablere butikk der til våren.

 

Likeså skal det opprettes flere butikker. Innen 2 år, skal der være 5 Maritim butikker i Norge.

 

Agderposten melder dette i dag, men kan ikke se at de har lagt ut artikkelen elektronisk enda.....

Link to post
Share on other sites

Det er tydlig at Slependen går bra, 12 mill solgt for i fjor (elendig og rotete butikk etter min mening).

 

Nå kan jo Bergenserene også glede seg siden Maritim skal etablere butikk der til våren.

 

Likeså skal det opprettes flere butikker. Innen 2 år, skal der være 5 Maritim butikker i Norge.

 

Agderposten melder dette i dag, men kan ikke se at de har lagt ut artikkelen elektronisk enda.....

Den er god, kan nevne Åsane Marine Senter eller hva de heter som ligger ved spar kjøp i industrihuset også.
Link to post
Share on other sites

Har vært innom maritim på slependen og i Arendal, ingen av disse var særlig imponerende. Gjør seg best i katalogen og på nett. Denne derimot http://www.aktivmarin.no/ imponerte meg. Hadde med en middels lang liste over ting som jeg skulle ha, og fikk alt sammen. Det er som regel skjelden en får. De har utrolig mye på lager der, skal bli spennede og se når de får nettbutikken sin opp og gå.

Link to post
Share on other sites

Denne derimot http://www.aktivmarin.no/ imponerte meg. Hadde med en middels lang liste over ting som jeg skulle ha, og fikk alt sammen. Det er som regel skjelden en får. De har utrolig mye på lager der, skal bli spennede og se når de får nettbutikken sin opp og gå.

Internett siden imponerte ikke mye :sad::sad::sleep:

 

Denne er også brukbar,Østsiden båtutstyr

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...