Jesper90 Startet 14.Juni.2012 Del på Facebook Startet 14.Juni.2012 (redigert) Har akuratt gått til innkjøp av en seilbåt med overnevnt motor installert. Vi fikk fortalt at deler av moteren hadde vært under vann. men at det ikke skulle ha vært over særlig lang tid og motor ble spylt og renset osv rett etter tømming av vann og skal ha fungert fint resten av fjordårets sesong. Når vi fikk båten kjøpte vi ny starter ettersom denne var gåen og sjekket selvfølgelig oljeniva osv før vi skulle prøve å starte motoren. Motoren går fint rundt på startmotor og den gløder som den skal selv om i disse tempraturene som er ute nå skal den ikke trenge gløding har vi fått fortalt av en som hadde peiling på disse motorene. Finnes det noen enkle tips får å sjekke om motoren får tilstrekkelig med diesel og luft? Vi tok også av toppdeksel pakningnen får å se om en eller fler ventiler hadde hengt seg. Det så forøvrig helt og pent ut. Det er heller ikke vann i oljen. Jeg vet også at diesel er avhengi av kompresjon får å starte men uten en kompresjons måler blir det jo bare gjetting fra vår side at kompresjonen er bra nok. Prøvd å søke meg grønn på internett men håper virkelig noen har noen tips som kanskje kan være til hjelp. Vi har ikke spesielt peiling i det hele tatt. så det meste vil antegeligvis hjelpe. Motoren er forvøvrig fra 2003 og er en 2sylindret diesel motor på 20hk. Takker forøvrig på forhånd for svar! Redigert 14.Juni.2012 av Jesper90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 14.Juni.2012 Del på Facebook Svart 14.Juni.2012 Du kan jo prøve med å løse opp dieselrøret fra pumpa, der det går inn på inspr.dysa i toppen og se om det kommer diesel når starteren kjøres. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.