Bearded Beast Startet 14.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2012 Eg antar opptil fleire her har en Selva på lur. Har sjøl hatt ymse man aldri Selva. Er spesielt 9.9 som er interessant men kvaliteten eller manglende kvaliteter vil nå vise igjen i alle modeller. tenker her firtakt av nyere dato, gamle to-taktere er ikkje av interesse eller rellevans Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 14.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2012 40 hesteren min av Yamahansk fabrikat er det ikke noe i veien med, iallfall.. 2009mod firetakt ja. Sitér dette innlegget Link to post
Frode Stiansen Svart 15.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2012 Hadde en Selva 30hk påhengs engang. ALDRI MER SELVA!!!! Startproblemer, starteren kilte seg på startkransen osv... Solgte den for en billig peng, da hadde den rundet 6 timer fra ny. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 15.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2012 I følge ryktene lager Selva 2-takterne selv, mens 4-takterne er Yamaha. Det kan kanskje være årsaken til at to innskrivere har diametralt forskjellig oppfatning av kvaliteten... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
sluggern Svart 15.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2012 Motoren er ifølge forhandler en yamaha-motor produsert i Japan og malt om med Selva Logo i Italia. Jeg har en 80 HK 4takt Selva og den har gått 280 timer uten noe som helst problemer,og jeg er veldig godt fornøyd med den. Sitér dette innlegget Link to post
onkel_ove Svart 15.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2012 jeg hadde en 7,5 HK firtakter Selva..mener å huske den var 2007 mod. Hadde ingen problem med den. Startet og gikk fint...savner faktisk motoren litt. :-) (solgte den sammen med lettbåten for 2 år siden) Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
Bearded Beast Svart 15.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2012 Det står kansje på ja om de er Japanproduserte? Greit nok om det er Yamahakopi men det kan være så mangt om de er produsert og satt sammen i Italia. Men om de faktisk er produsert i Japan så er det konge. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 15.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2012 Det står "Made in Italy" på min, mener jeg. Men på andre steder står det "Made in Japan", og alt under dekselet står det "Yamaha" på. Det er nok "rebadging" på høyt nivå, tenker jeg. Bare pass på at du ikke betaler like mye som for en Yamaha, for hva er da vitsen med å ha et annet merke på motordekselet? Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 15.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2012 Italia har en lang kystlinje.Den var-er Yamaha glad i.Selva manglet 4taktere.Selva holdt på med en ny 2takter (med en ventil) da det ble pop med 4takt.Således ble det et samarbeid. Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 Kjempefornøyd med min Selva F115. Den er en ren Yamaha made in Japan med omlakkert deksel i Italia. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.