Allan E Startet 15.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2012 En kamerat har en 3 sylindret Vetus motor hvor ventilsete er ødelagt på minst en sylinder. Vetus kunne ikke reparere denne motoren. Ny topp er veldig dyrt. Er det ikke vanlig å frese bort ødelagt sete for så å presse inn ett nytt? Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2012 Helt vanlig det, hvis det er nok gods å frese i! Men kanskje Vetus sitt verksted er av den enklere sorten, som kun bytter deler? Prøv å finne et uavhengig verksted, som driver med overhaling av av forskjellige motorer. Så finner de sikkert en løsning;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
larss Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 Hei Er ikke Vetus en Mitsubishi motor ? Eller er det meg som tar feil her ? I så fall er det plenti med gods for å frese ut sete og presse inn ett nytt. Fikk det gjort selv på en topp jeg hadde av typen Mitsubishi ( 30 hk), jobben ble utført på ett bil/ motor verksted som har utstyret og kunnskapen , i Kristiansand. Om Selve ventilen også er gåen kan du kanskje få tak i en brukt en, evnt få tak i en deletopp. Etter at nytt sete er presset på plass må uansett ventilen slipes til i det nye setet. lars s Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 16.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 Men hva skal en tro om veivaksel og råder? Dette må ha fått en real karamell, kan det være skeivt? Noen som tør anslå en pris for å få sjekket noe slikt? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 25.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2012 Jeg har begynt å skru på denne motoren. Vil tro at ventilklaringen har vært for liten. Ventilen er vel brent i stykker. Skal ta bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.