Leon KAD502 Startet 15.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2012 Som beskrevet så har jeg en Johnson Viking 16 membranpumpe. Den har sluttet og pumpe/suge. Membran er sjekket og i orden. Da jeg sjekket litt til så fant jeg ut at de to portene for inn og ut ikke tetter som de skal. Dvs: på hver port så sitter det et gummispjell der det ene spjellet skal lukke når når membran går inn for å suge opp veske, og ett som skal stenge når membran går ut for å dytte veskenden har sugd opp. Den porten som sitter på ut siden stenger ikke helt så pumpen suger falsk luft. Er denne porten å få ny, eller må jeg bytte hele pumpa? Kanskje noen har en løsning på problemet som har samme pumpe og vært borti problemet. Er det flere som har hatt samme problem med denne pumpa? Det er ikke selve gummiporten som er ødelagt. Det er det at den ikke stenger skikkelig pga. at den ligger litt i mot en lettmetall skivesom ligger over hele gummien som er den faktiske porten. Tenkte å slipe litt på den (skiva, men er redd jeg kun lager et nytt problem da det ikke skal mye til før problemet skal bli større og uopprettelig. Da jeg satte fra meg båten i fjor høst så virket den fint. men over vinteren har det skjedd noe. Isdannelse er det ikke. Den var helt tømt for vann. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Leon KAD502 Svart 15.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2012 Løfter denne i håp om at noen nye ser den og kan svare. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Leon KAD502 Svart 17.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 Ikke noen som kan svare meg på dettte og gi meg noen tips om dem har vært borte i problemet? Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.