Anders_O Startet 15.Juni.2012 Del på Facebook Startet 15.Juni.2012 Jeg har nylig foretatt en relativt omfattende overhaling av en Volvo Penta B20. Se egen tråd her. Motoren er kjørt varm, og kamaksel skal være kjørt inn. Olje og filter er også byttet. Det jeg lurer på er om toppboltene skal etterstrammes etter at motoren har vært kjørt, evt mens motoren fortsatt er varm. I tillegg lurer jeg på om det er noe annet som skal justeres på nytt - f. eks ventiler. Har for så vidt stilt dette spørsmålet i den nevnte tråden, men tenkte kanskje jeg fikk litt bedre respons med en egen tråd. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 15.Juni.2012 Del på Facebook Svart 15.Juni.2012 Hei ! ingen ettertrekking av toppen er nødvendig på motoren din (støpejernstopp)'sjekk av ventiljusteringa er lurt å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Anders_O Svart 15.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2012 Etter litt søk i noen gamle manualer ser jeg at Volvo Penta sin verkstedshåndbok faktisk skriver "Efterdrag cylinderlocket efter varmkörning (8,5-9 kmp)". Så da blir det vel det.. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 15.Juni.2012 Del på Facebook Svart 15.Juni.2012 Da etterdrar du som det står,har byttet mange toppakningen på b20 motoren har tatt ettertrekkinga etter første oppstart så hadde jeg lest innlegget ditt rett så er det jo det du skal gjøre også,trodde du hadde brukt motoren en stund etter overhaling.Sorry. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.