Jump to content

Varme på MD 21b


Hardanger_Nidelv

Recommended Posts

Da vi skulle på tur med Nidelven vår i dag oppdaget vi at temperatumåleren kom på rødt etter ca 20 min kjøring på 2000 omd. Motoren er md21b. Har sjekket impeller og sjøvannskretsen. Virker som om denne fungerer greitt. Klarer å holde hånden på toppen uten at det er veldig varmt. Lurer derfor på om det kan være feil på måleren? Tar i mot tips og erfaringer med takk :) 

Link to post
Share on other sites

Hei igjen. Har i dag forsøkt å fjerne termostaten. Har og forsøkt å legge føleren i varmt vann. Kom da ingen signal til instrumentet. Etter testkjøribg uten termostat kom den fortsatt på rødt. Klarer imidlertid å holde hånda på toppen uten ...at den er "veldig varm". Målte med steketermoneter i verskvannskjøkeren to min etter jeg kom på land viste da ca 70 grader.

Er det mulig å montere digital måler på denne motoren slik at jeg får betre kontroll med hvilken temperatur jeg egentlig har ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...