Hardanger_Nidelv Startet 15.Juni.2012 Del på Facebook Startet 15.Juni.2012 Da vi skulle på tur med Nidelven vår i dag oppdaget vi at temperatumåleren kom på rødt etter ca 20 min kjøring på 2000 omd. Motoren er md21b. Har sjekket impeller og sjøvannskretsen. Virker som om denne fungerer greitt. Klarer å holde hånden på toppen uten at det er veldig varmt. Lurer derfor på om det kan være feil på måleren? Tar i mot tips og erfaringer med takk :) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Hansen Svart 15.Juni.2012 Del på Facebook Svart 15.Juni.2012 Jeg hadde samme problem i fjor, med samme motor. Jeg måtte til med et repsett til sirkulasjonspumpen. Kan det være at termostaten ikke åpner? Sitér dette innlegget Link to post
Hardanger_Nidelv Svart 16.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2012 Hei igjen. Har i dag forsøkt å fjerne termostaten. Har og forsøkt å legge føleren i varmt vann. Kom da ingen signal til instrumentet. Etter testkjøribg uten termostat kom den fortsatt på rødt. Klarer imidlertid å holde hånda på toppen uten ...at den er "veldig varm". Målte med steketermoneter i verskvannskjøkeren to min etter jeg kom på land viste da ca 70 grader. Er det mulig å montere digital måler på denne motoren slik at jeg får betre kontroll med hvilken temperatur jeg egentlig har ? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Hansen Svart 17.Juni.2012 Del på Facebook Svart 17.Juni.2012 Her er en link til en som har hatt samme problem som deg. Han har delt erfaringer. https://baatplassen.no/i/topic/92075-vp-md21b-for-varm-problem-loest-erfaringsdeling/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.