Jump to content

noen spm ang nyinnkjøpt bayliner 652


mr.bayliner

Recommended Posts

bayliner 652 med cummins/mercruiser 1.7td 120hk 2007mod

 

da har båten kommet på tunet å har noen spm ang denne.

 

1- hvordan bytter jeg pæra på landterna i fronten? (sitter bom fast etter at skruene er løsna)

2- mange snakker om wastegateproblemer, hvordan smører jeg denne?

3-har planer om å montere turbutrykksmåler, er det kun en type måler som brukes, med slange frem til måleren? å hvor er beste monteringsplass på denne motoren?

4-den motorromsviften som er montert, er denne strengt tatt nødvendig på en dieselmotor?

5-tenkte å montere stålpropell på denne, å lurer på om noen har erfaringer, mtp planing,forbruk, fart og mulighet for å dra vannski.

 

på forhånd takk for svar

Link to post
Share on other sites

da har jeg fått løsnet den landternen, han luringen som har hatt båten før meg har tydeligvis brukt tec7 i tillegg til skruene, resultatet ble et kutt i fingeren, litt blid frampå bakken, men til slutt løsna den å ny pære er montert.

 

maskinromsviften er fjernet og slangene er tatt ut. ble plutselig masse bedre plass der bake.

 

turbotrykksmåler er bestillt, men vet enda ikke hvor jeg skal montere denne, noen tips?

Link to post
Share on other sites

Noen som har et bilde av montering av sånn nippel på en sånn motor. Vet det er mange som monterer turbotrykkmåler på disse motorene så jeg er vel ikke den første. Å så kommer den slangen til å bli 4m lang. Har det noe å si mtp trykket til måleren?

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

noen her som har en henger der man har hatt en bayliner 652 stående på? skal lage meg en opplagshenger å skulle hatt målene på rullene,å sånn omtrent hvor tyngdepunktet er. noen bilder av en båt på en henger hadde også hjulpet masse.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...