mr.bayliner Startet 16.Juni.2012 Del på Facebook Startet 16.Juni.2012 bayliner 652 med cummins/mercruiser 1.7td 120hk 2007mod da har båten kommet på tunet å har noen spm ang denne. 1- hvordan bytter jeg pæra på landterna i fronten? (sitter bom fast etter at skruene er løsna) 2- mange snakker om wastegateproblemer, hvordan smører jeg denne? 3-har planer om å montere turbutrykksmåler, er det kun en type måler som brukes, med slange frem til måleren? å hvor er beste monteringsplass på denne motoren? 4-den motorromsviften som er montert, er denne strengt tatt nødvendig på en dieselmotor? 5-tenkte å montere stålpropell på denne, å lurer på om noen har erfaringer, mtp planing,forbruk, fart og mulighet for å dra vannski. på forhånd takk for svar Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mr.bayliner Svart 23.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2012 Sjekka wastegaten på turboen å den var litt treg. Smurte den opp med 5-56 å så spraya jeg på noe sånn kobberspray etterpå.så nå tror jeg at motoren er trygg for en stund :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mr.bayliner Svart 25.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2012 da har jeg fått løsnet den landternen, han luringen som har hatt båten før meg har tydeligvis brukt tec7 i tillegg til skruene, resultatet ble et kutt i fingeren, litt blid frampå bakken, men til slutt løsna den å ny pære er montert. maskinromsviften er fjernet og slangene er tatt ut. ble plutselig masse bedre plass der bake. turbotrykksmåler er bestillt, men vet enda ikke hvor jeg skal montere denne, noen tips? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
valvolainen Svart 25.Juni.2012 Del på Facebook Svart 25.Juni.2012 Det må vel være greit å montere denne på høytrykksiden et sted som passer? Trykket er vel jevnt på hele trykksiden, så akkurat hvor betyr vel ikke så mye? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mr.bayliner Svart 26.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2012 Så det er bare å koble seg rett innpå innsuget en plass? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
pergrip Svart 26.Juni.2012 Del på Facebook Svart 26.Juni.2012 Ja mellom turbo og innsugsmanifold en plass Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mr.bayliner Svart 27.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 Noen som har et bilde av montering av sånn nippel på en sånn motor. Vet det er mange som monterer turbotrykkmåler på disse motorene så jeg er vel ikke den første. Å så kommer den slangen til å bli 4m lang. Har det noe å si mtp trykket til måleren? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mr.bayliner Svart 21.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2012 Noen tips til å redusere støyen fra motoren? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mr.bayliner Svart 26.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2012 Vurderer å få tak i en stålpropell til denne, hva slags str skal jeg ha på denne iforhold til en alupropellen som står på i dag, turtallet er bra i dag:) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 26.Juli.2012 Del på Facebook Svart 26.Juli.2012 Hvorfor vurderer du stålpropell, hva vil du oppnå- hvilke egenskaper søkes Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mr.bayliner Svart 26.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2012 Fordi folk skriver at man får lavere forbruk, høyere marsjfart bla bla bla med en stålpropell Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 26.Juli.2012 Del på Facebook Svart 26.Juli.2012 Du kan desverre ikkje få både og sånn uten videre. Du er såpass undermotorisert som det er og de motorene der er så steikje følsomme for belastning at det anbafeles å la det være. Bruk heller pengene til noe annet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mr.bayliner Svart 28.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 noen her som har en henger der man har hatt en bayliner 652 stående på? skal lage meg en opplagshenger å skulle hatt målene på rullene,å sånn omtrent hvor tyngdepunktet er. noen bilder av en båt på en henger hadde også hjulpet masse. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mr.bayliner Svart 28.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 akkurat registrert båten i småbåtregisteret, da kommer det opp at båten eren 2006mod å IKKE en 2007mod som selgeren sa å som står i kontrakten. hva ville du/dere ha gjort med det? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tom Rør Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Tipper båten er produsert i 06, men solgt i 07. Hvis båten er identisk, så er det vel ikke rare forskjellen i pris tipper jeg, så det spørs om det er en kamp som du har lyst til å ta. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mr.bayliner Svart 8.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2012 Hva slags dimensjon er det på orginalpropellen her? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Whistler Svart 8.August.2012 Del på Facebook Svart 8.August.2012 654319 PROP, 14.5"X 17" VENGEANCE RH Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post Share on other sites More sharing options...
mr.bayliner Svart 8.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2012 Åja. Vet om en 14x1/4 x19" til salgs her i nærheten. Blir vel for tøft for motoren den da. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mr.bayliner Svart 10.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2012 Noen her som har målene på skroget? Har begynt å lage meg henger å hadde vært flott å fått det riktig første gangen. Tenker spesielt på bakerst på båten Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Whistler Svart 12.August.2012 Del på Facebook Svart 12.August.2012 Det bare å måle i vei. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post Share on other sites More sharing options...
mr.bayliner Svart 13.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2012 Takker for tegning. Men får ikke til å måle meg frem til hva slags størrelse det er, har du et referansemål? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Whistler Svart 13.August.2012 Del på Facebook Svart 13.August.2012 Skroglengden er formodentlig 652 cm? (fra baug til transom). Om jeg ikke tar feil er bredden 249 cm. Deadrise er 20 grader ved transom Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post Share on other sites More sharing options...
mr.bayliner Svart 13.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2012 Den tegningen kan ikke stemme. For jeg kan jo se at bredden på båten er over halvparten lengden på båten på den tegningen der. Å da er det stemmer det ikke overens? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mr.bayliner Svart 30.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2012 Da er båten komt opp på hengeren, skal knipse noen bilder å legge ut når dritværet gir seg :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Whistler Svart 30.August.2012 Del på Facebook Svart 30.August.2012 Den tegningen kan ikke stemme. For jeg kan jo se at bredden på båten er over halvparten lengden på båten på den tegningen der. Å da er det stemmer det ikke overens? Jo det stemmer overens, men de er ikke i samme målestokk. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.