Jump to content

Montere trimflaps på tresjekte?

valvolainen

Recommended Posts

tresjekta mi graver seg ned noe voldsomt bak når jeg gir gass.

Årsaken er at det er litt for stor motor i den (hele 12hk!), samt at den er montert litt langt bak.

Til nå har jeg egentlig bare tenkt å fylle noen poser med sand og hive foran, men så var jeg å hentet et skrog som jeg plukket ut motoren av og kastet resten. Så til min undring at det er montert noen treplanker under vannlinjen på den, forholdsvis langt akter.

Så jeg tenkte at kanskje dette er måten å få den opp av vannet på.. Vil det heve båten bak i vannet under gange? Kanskje også nudge toppfarten med en knop eller så? Jeg kan lite eller ingenting om dette, men det så veldig fornuftig ut..

Tips om dette?

PS - Jeg vet ikke engang om det heter trimflaps eller om det har et annet navn...

Redigert av valvolainen (see edit history)

Alltid tidlig oppe, akkurat som kjerringer er jeg redd for å gå glipp av noe :lol: :lol: . Når det gjelder saken så ville jeg brukt vannfast finèr og ikke gjort annet enn å montere det som en liten forlengelse av båten. Hvor langt bakover det bør gå er litt vanskelig å si for meg men på min båt er det snakk om ca 30cm og følger buen på båten. Selvsagt en helt annen type båt men som et eks. Det bør jo behandles med epoxy e.l. for at det både skal holde og bli pent.

Men ta en titt på "trebåttråden" her inne så er det nok bilder som du kan se litt på. Lykke til :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...