Jump to content

Hvordan få tak i eldre han-kontakt til dekkskontakt.


Polar 17

Recommended Posts

I forbindelse med oppussingen av min Polar 17 trenger jeg et par eldre han-kontakter til dekkskontaktene.

Har kjøpt nye dekkskontakter (hann/hunn), men får ikke brukt disse direkte. Det er borret et stort hull (22mm) i dekket for de gamle kontaktene. De nye dekkskontaktene er høyere og soklene ligger over dekket. De trenger ikke dette store hullet. Dermed er falsen med skruehullene mindre og skruene for de nye dekkskontaktene kommer i konflikt med det store hullet. Må eventuelt plugge de store hullene

 

I tillegg har de nye dekkskontaktene ikke samme patina og farge som de gamle i forkrommet messing.

 

Er det noen som her slike liggende, gjerne komplett med dekkskontakten og pluggen.

 

 

Her er et par bilder.

20120616123.jpg

 

20120616125.jpg

 

Ja jeg glemte å si at jeg har lett på nettet, bla på ebay.

Redigert av Polar 17 (see edit history)

Snipe - Serious sailing - Serious fun

Link to post
Share on other sites

Joda, Clas Ohlsson og Biltema har tilsvarende og nye, men når man har en båt som er 50 år så vil jeg at det skal stå litt i stil.

Dessuten er det tatt hull i dekket for disse gamle dekkskontaktene. Nye kontakter har mye mindre fals og skruene kommer da ned i hullet.

Dersom jeg skal bruke de nye dekkskontaktene, må jeg plugge hullene i dekket med teak propper.

Det går selvsagt, men så var det det å få det i stil med resten av beslagene.

Snipe - Serious sailing - Serious fun

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...