Gladlax Startet 17.Juni.2012 Del på Facebook Startet 17.Juni.2012 Har montert mercury Verado 150 hk og har problem at motoren stopper etter litt kjøring. Da jeg pumper bensin frem til motoren igjen. Starter den og går helt fint igjen. Jeg har brukt eksistere anlegg, og det er en bensinpumpe\håndpumpe for å få frem bensin til motor. Når motoren stopper er denne belgen skrumpet inn. Skal disse motorene ha slange direkte til tank ? (uten håndpumpe) Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 17.Juni.2012 Del på Facebook Svart 17.Juni.2012 Regner med at lufting til bensintank er åpen? Belgen som du klemmer på kan være defekt, koster lite å bytte. Kontroller også at innvendig diameter på bensinslangen er etter fabrikantens krav. For tynn slange kan føre til liten bensintilstrømning, med varmgang av motor som resultat. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 17.Juni.2012 Del på Facebook Svart 17.Juni.2012 Nei de bruker også håndpumpe, sjekk lufting :) Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 17.Juni.2012 Del på Facebook Svart 17.Juni.2012 Første bud ,lufting på tank samt korrekt diameter ikke bare på slanger men også på stigrøret i tanken. Fuel systemet må være dimensjonert til motorstørrelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Gladlax Svart 18.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2012 Lufting ok Dim slange ok Stige rør ok Begynner å lure på om det kan være bensinpumpen/føle pumpen Det beste da er vel å måle den ?? Noen som har erfaring med dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 18.Juni.2012 Del på Facebook Svart 18.Juni.2012 (redigert) Jeg har en 225hk Verado selv. Når jeg slår på tenninga hører jeg en summelyd fra bensinpumpa i noen sekund. Hører du det på din? Du kan prøve 2 ting. Det ene er å ta en annen portabel bensintank å prøve. Da får du sjekket om det er noe med tanken. Det andre er å fjerne håndpumpa på eksisterende opplegg. Da finner du ut om det er noe feil med håndpumpa. Men jeg synes det høres litt rart ut at håndpumpa blir flat dao det tyder på at det enten er noe feil med den eller at det fortsatt er for lite lufting til tanken. På Veradoclub.com har de testet montering med håndpumpe og det funket fint, så jeg holder en knapp på for lite lufting eller for små bensinslanger. Hvis du kjører på lavt turtall, går det da bra? Eller stopper den da også? Redigert 18.Juni.2012 av nopain99 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.Juni.2012 Del på Facebook Svart 19.Juni.2012 enig med nopain99, at blæra blir flat tyder på at feilen er i blæra eller mellom blære/tank. Kan f.eks også være tilstoppet i innvendig slange i tanken Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kavaler RS500 Svart 19.Juni.2012 Del på Facebook Svart 19.Juni.2012 Innlegget var postet under falsk identitet og vedkommende er permanent suspendert fra baatplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.