Jump to content

Motorbåtregatta?


Astor

Recommended Posts

I mange år hadde snekkeentusiastene i Mossedistriktet mulighet til å delta i småbåtregatta i Mossesundet. En tradisjon fra 20-30 årene som døde stille hen på 70-tallet.

 

Spørsmål 1:

 

Kjøres det motorbåtregatta noen steder?

Enten i form av "full fart" og idealtid.

eller

Med utdeling av lukkede konvolutter underveis hvor man får anvist fart og neste møtested. (Ikke så spennende i dag hvor alle har GPS)

eller annen form for regatta.

 

Såørsmål 2:

Jeg holder på å lage en webside om regattamiljøet i Moss i "gamle" dager. Er det noen i Mossedistriktet som kan hjelpe meg med bilder eller resultatlister?

 

 

My Webpage


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Spørsmål 1:

 

Kjøres det motorbåtregatta noen steder?

Enten i form av "full fart" og idealtid.

eller

Med utdeling av lukkede konvolutter underveis hvor man får anvist fart og neste møtested. (Ikke så spennende i dag hvor alle har GPS)

eller annen form for regatta.........

Vet ikke noe om i Norge, men RYA her borte lager regelmessige tilstelninger og konkuranser som går på skipper og mannskapets dyktighet...

 

Manøvrering, opptak av bøye, legge intil, MOB manøver osv....

 

Flere klasser.

 

1 - Snekker (1 motor)

2 - planer med 1 motor

3 - generelt 2 motorer

 

Opplegget er giret mot teamwork ombord, og en får minuspoeng hver gang en bruker baug eller hekkthruster..

 

Og egen klasse for ungene med jollehåndtering...

 

Tror at jeg kan finne ut hva som er standard oppgavene hvis det er av interesse...

Redigert av Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Hei!

 

Jeg har arrangert koggregatta i Kragerø de to foregående somrene. Det kjøres først og fremst på tid. Det har hittil vært delt inn i følgende tre klasser: 1 syl., 2 syl. og åpen klasse. I hver klasse har det skilt kun en et par meter etter ca. en times kniving.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...