Jump to content

Visning av dybder i Navionics kart

Leading Edge

Recommended Posts

Kjøpte akkurat en ny kartplotter. I butikken sjekket jeg kart og visning på den utstilte modellen og den viste alle dybder på undervannsskjær. Når jeg koblet opp i båten får jeg imidlertid ikke vist dybdene på undervannsskjær. Det er en Lowrance Elite 5m kartplotter.

Noen som vet hvordan man skal få frem direkte visning av dybder. Slik det er nå viser den bare dybdekotene men ikke dybden på grunner. Jeg vet dermed ikke om et kryss (grunne) i kartet er 1meter dyp eller 9m dyp og det er en ikke uvesentlig ting å vite når båten stikker 2 meter......

Har prøvd alt mulig men ingenting ser ut til å få frem dybdene. Det eneste som nytter er å plassere trådkorset over og trykke enter. Da kommer det opp detaljer om dette punktet og da bl.a. dybden på grunnen. Men det blir jo noe tungvint i lengden om du må holde på på den måten når du seiler.....

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

• 1 år senere...

På ipad Navionics løses dette ved å ikke ha på Easy View i Map Options. Da vises all info i kartet utan at softwaren filtrerer noe bort (når du har zoomet inn). På oversiktsnivå vil alltid software måtte filtrere info slik at skjermen blir leselig.

Jeg husker ikke om Raymarine har tilsvarende. (Lowerance har jeg ikke)

RS Total, VHF lisens, Fender Marine

Sitter i båten og ser at på min Raymarine e125 med Lihthose II er dette følgende menyvalg i karapplikasjonen 1)Presentasjon>Visning og modus>Enkel Visning>Av og 2)Presentasjon>Kartvisning>Ekstra detaljert.

Jeg kjører for det meste med splittet skjerm der en er er oversikt uten alle detaljer og en inn zoomet del med alt på.

RS Total, VHF lisens, Fender Marine

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...