Leading Edge Startet 17.Juni.2012 Del på Facebook Startet 17.Juni.2012 Kjøpte akkurat en ny kartplotter. I butikken sjekket jeg kart og visning på den utstilte modellen og den viste alle dybder på undervannsskjær. Når jeg koblet opp i båten får jeg imidlertid ikke vist dybdene på undervannsskjær. Det er en Lowrance Elite 5m kartplotter. Noen som vet hvordan man skal få frem direkte visning av dybder. Slik det er nå viser den bare dybdekotene men ikke dybden på grunner. Jeg vet dermed ikke om et kryss (grunne) i kartet er 1meter dyp eller 9m dyp og det er en ikke uvesentlig ting å vite når båten stikker 2 meter...... Har prøvd alt mulig men ingenting ser ut til å få frem dybdene. Det eneste som nytter er å plassere trådkorset over og trykke enter. Da kommer det opp detaljer om dette punktet og da bl.a. dybden på grunnen. Men det blir jo noe tungvint i lengden om du må holde på på den måten når du seiler..... Sitér dette innlegget You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------ Link to post
oivindg Svart 17.Juni.2012 Del på Facebook Svart 17.Juni.2012 Nå har ikke jeg Lowrance, men på min Seiwa er det en innstilling hvor jeg kan sette min og maks dyp for visning av grunner. Kanskje det er en sånn setting på din også? På min er den satt til å vise dyp mellom 0 og 10 meter. Dypere enn 10 meter viser den bare konturlinjene. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Leading Edge Svart 17.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2012 Ja kan jo virke som det er noe slik men klarer ikke å finne noe om det i bruksanvisningen eller i menyene.... Sitér dette innlegget You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------ Link to post
Leading Edge Svart 18.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2012 Har opplevd det samme i iphone appen til navionics mener jeg Sitér dette innlegget You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------ Link to post
Adi Svart 16.Juni.2014 Del på Facebook Svart 16.Juni.2014 Tar opp igen denne tråden. Har en Raymarine E120 med Navionics kart, jeg får ikke opp noen dybder i kartet mitt. Noen som vet hva som kan være galt? Har prøvd å lese brukermanual men kan ikke se hva jeg har oversett. Sitér dette innlegget Link to post
sjagen Svart 16.Juni.2014 Del på Facebook Svart 16.Juni.2014 På ipad Navionics løses dette ved å ikke ha på Easy View i Map Options. Da vises all info i kartet utan at softwaren filtrerer noe bort (når du har zoomet inn). På oversiktsnivå vil alltid software måtte filtrere info slik at skjermen blir leselig. Jeg husker ikke om Raymarine har tilsvarende. (Lowerance har jeg ikke) Sitér dette innlegget RS Total, VHF lisens, Fender Marine Link to post
sjagen Svart 16.Juni.2014 Del på Facebook Svart 16.Juni.2014 Når jeg tenker meg om så er vel dette under Presentation>Objects menyen i kartapplikasjonen på min e125 med Lighthouse II. Er ikke sikker på E120, men du har vel tilsvarende... Sitér dette innlegget RS Total, VHF lisens, Fender Marine Link to post
Adi Svart 16.Juni.2014 Del på Facebook Svart 16.Juni.2014 Takker, skal prøve i morgen:) Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 17.Juni.2014 Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 Trykk på menu og kart og der kan du bestemme om du ønsker dybde eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Adi Svart 17.Juni.2014 Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 Under menu og kart står alle valg i JA, fremdeles vises dybden i kartet bare med et kryss. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 17.Juni.2014 Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 Kanskje eg husker feil, men det var noen triksete linjer på C80, (eller så var det en annen eg har brukt...) spørsmål om å skjule detaljer, og da må man svare nei. Og så kunne man stille detaljer høy/middel/lav på ein av de eg har. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Adi Svart 17.Juni.2014 Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 Må vente med å prøve til over helgen. Båten er levert til service. Skal prøve som du sier Sæbø, antar at det er en eller annen detalj jeg har oversett . Sitér dette innlegget Link to post
sjagen Svart 17.Juni.2014 Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 Sitter i båten og ser at på min Raymarine e125 med Lihthose II er dette følgende menyvalg i karapplikasjonen 1)Presentasjon>Visning og modus>Enkel Visning>Av og 2)Presentasjon>Kartvisning>Ekstra detaljert. Jeg kjører for det meste med splittet skjerm der en er er oversikt uten alle detaljer og en inn zoomet del med alt på. Sitér dette innlegget RS Total, VHF lisens, Fender Marine Link to post
Adi Svart 24.Juni.2014 Del på Facebook Svart 24.Juni.2014 Da kom dybdene fram gitt. Knappen nede helt til høyre: "kart presentasjon" > "detaljer", denne måtte settes til "av". Takker for hjelp:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.