Jump to content

Trenger hjelp med å definere Evinrude 90Hk (VRO?) alarm.

Oymo

Recommended Posts

Etter mellom 2-5 minutter på tomgang får jeg alarmen som jeg viser på videoen. (Obs, høy lyd!)

Motoren er en Evinrude 90Hk V4 VRO fra 1992. Jeg tror hvertfall det er det årstallet. Den kom ferdig på en Skibsplast Seabird '92 modell.

Jeg tør ikke la motoren gå i frykt for at det kan være oljetilførselen. Noe jeg utelukker er varmgang siden jeg leste at den gir en sammengengende lang tone.

Først trodde jeg det var for lavt nivå i oljetanken og etterfylte så den nå nesten er full.

Alarmen kommer like herlig.

Jeg har tenkt å feilsøke ved å la kabelen til VRO'n være løst koblet, for deretter å koble den vekk når alarmen kommer. Da ser jeg om den gir seg.

Tenkte bare å høre om noen her vet om denne type piping var spesiell for en type problem.

Jeg vil så gjerne slippe å kutte ut pumpa for å mikse olje rett i bensinen.

Redigert av Oymo (see edit history)

Jeg plagdes og med alarm på min 96 modell. Fan tilslutt en ledning med dårlig kontakt i bak på motoren som lagde krøll. Kjørte med blanding i bensinen til jeg så at det var forbruk på oljetanken

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Ok, jeg får gå gjennom systematisk og se hva jeg finner ut av. Jeg vet nå at alarmen bl.a. betyr dårlig eller ingen oljetilførsel.

Skal sjekke oljeledning og filter og passe på at det ikke er luft i systemet, så får vi se. Takk for tips hvertfall. Hvis det jeg skal prøve på feiler, skal jeg også ta en titt på det elektriske.

Hei vi hadde en Askeladden med Evinrude 50. Det var aldrig noe tull med oljetanken og blandinga. Vi brukte bare Evinrude original olje. Ved rusk eller tang i vannintaket kunne det pippe til. det var en ganske høy pipetone.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...