Jump to content

Kjølevanns problemer Perkins 4.108m

ronncatj

Recommended Posts

Vi har samme motor og den kaster kjølevannet - ikke jevn sprut. Jeg har ikke lest hele tråden, men hvordan er temperaturen da? Vi marsjer stort sett på 2800 omdr. og da ligger temperaturen på ca 85 gr og kjølevannet kommer ut støtvis. Dette er vel slik det skal være... Motoren putrer og går ihvertfall uten protester :)

Jannicke - matros og kapteinens assistent på "Zetha"

paxo: Min varmeveksler står for seg selv rett over svinghjulet, men takker for forslaget :thumbsup:

Zetha: Meget kjekt å lese, venter på at vinden skal gi seg litt før det blir prøvekjøring så kommer jeg tilbake med oppdateringer.

Jan: Takker for YouTube filmen, skal ærlig innrømme at jeg ikke har tenkt at det finnes slike videoer der en gang :lol:

• 2 måneder senere...

Hei folkens, takk for sist.

Etter mye reising og jobbing, har jeg nå hatt litt tid til feilsøking på båten.

Jeg lurte på om det kanskje var noen fremmedlegmer i lyddemperen så jeg tok av denne for å sette inn et rakt rør i stedet, men når jeg skulle sette inn røret så gikk det ikke lengre inn i slangen enn det lyd demperen hadde gjort (noe den burde siden den er av litt mindre diameter) så tok jeg lykta å lyste inni for å se hva som hindret meg.

Halve "inner slangen" hadde delaminert seg og plugget nå igjen eksos slangen, vil si at den tettet ca 50 - 75% av flow arealet!!

Så på mandag blir det en tur på TESS for å få ny eksos slange.

Tenkte å putte det inn i tråden for å dele erfaringen med alle dere der ute :-)

Ha en fin helg alle sammen, og ikke minst takk for alle forslag!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...