Jump to content

Yamaha 9.9 2008mod må ha chocke på tomgang

stanian

Recommended Posts

Har en Yamaha 9.9hk ca 2008mod, har gått kjempe fint i alle år og ikke hatt noe trøbbel med den. I fjor fikk jeg problem med at den stoppet når jeg hadde full gass over tid. Den lager også slike "fise" lyder. Spessielt når den er kald/nystartet. Fikk tips om vann i bensin. Har derfor tømt tank for bensin,byttet slanger m/pumpe. tømt bensinfiler i motor og fylt fulltank(med kondensfjerner) Det ble ikke likere etter det, fikk da tips fra forhandler om å skruve blandeskruv helt i bunn for å så skru den ut (2 runder) Motor vil nå ikke gå på tomgang hvis jeg ikke har chock halveis ut. Går greit på fultgass uten choke.

Noen tips? :-)

Du vil nok merke forskjellen fort hvis du justerer på denne mens motoren går,husk å kjøre motoren skikkelig varm først.

Grunnen til at den går bedre med choke er at den da får fetere bensinblanding,og denne kanskje står litt magert innstilt.

Blandeskruen og tomgangsskruen er 2 forskjellige ting,først justerer du på blandeskruen slik at den går pent,og mest sannsynligvis med litt høyere turtall.

Så justerer du ned på tomgangsskruen til passende turtall.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...