stanian Startet 19.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2012 Har en Yamaha 9.9hk ca 2008mod, har gått kjempe fint i alle år og ikke hatt noe trøbbel med den. I fjor fikk jeg problem med at den stoppet når jeg hadde full gass over tid. Den lager også slike "fise" lyder. Spessielt når den er kald/nystartet. Fikk tips om vann i bensin. Har derfor tømt tank for bensin,byttet slanger m/pumpe. tømt bensinfiler i motor og fylt fulltank(med kondensfjerner) Det ble ikke likere etter det, fikk da tips fra forhandler om å skruve blandeskruv helt i bunn for å så skru den ut (2 runder) Motor vil nå ikke gå på tomgang hvis jeg ikke har chock halveis ut. Går greit på fultgass uten choke. Noen tips? :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 19.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 Da ville jeg skrudd blandeskruen ut litt til,hvis skruen står for langt inn på min Suki rister den og går dårlig på tomgang. Hvis ikke du har byttet plugger på en stund ville jeg gjort det også. Gamle og slitne plugger kan forverre tomgangen mye. Sitér dette innlegget Link to post
Kavaler RS500 Svart 19.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 (redigert) Innlegget var postet under falsk identitet og vedkommende er permanent suspendert fra baatplassen. Redigert 20.Juni.2012 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
stanian Svart 19.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 Hvor fort vil man merke endringer når man justerer på blanneskruen? og hvorfor går den på chock, sjønner ikke helt forgassergreia.Vil helst prøve å unngå og demontere forgasser da jeg har en stygg tendens til å ødelegge mer en jeg fixer :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kavaler RS500 Svart 19.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 Innlegget var postet under falsk identitet og vedkommende er permanent suspendert fra baatplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 19.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 Du vil nok merke forskjellen fort hvis du justerer på denne mens motoren går,husk å kjøre motoren skikkelig varm først. Grunnen til at den går bedre med choke er at den da får fetere bensinblanding,og denne kanskje står litt magert innstilt. Blandeskruen og tomgangsskruen er 2 forskjellige ting,først justerer du på blandeskruen slik at den går pent,og mest sannsynligvis med litt høyere turtall. Så justerer du ned på tomgangsskruen til passende turtall. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.