Trøpsern Svart 10.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 Vet ikke om det er frostskader på blokka for den får jeg ikke sett skikkelig på, men vi har satt trykk på kjølesystemet og det eneste stedet det kom vann inn var fra topp også rant det forbi pakningen og ned i oljen på de hullene som pinnene som styrer ventilene kommer opp av. Men blokka virker ganske tett men er jo vanskelig å sette skikkelig trøkk på bare kjølesystemet i blokka... Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 (redigert) Frostskader kan like gjerne være i topplokket, men dersom det renner kjølevann ned i hullene til alle støtstengene så kommer det sannsynligvis vann ut i toppen av topplokket, og det er lite der som kan lekke utover at toppen er sprukket og et par andre muligheter, så det er nok bare å forske videre til du finner ut akkurat hvor lekkasjen er, det er lite annet man kan gjøre etter min mening ! Redigert 10.Juli.2012 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trøpsern Svart 13.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2012 Toppen er ikke sprukket så da et spørsmålet, hva er galt? Har akkurat planet toppen og de tok av 0,2 mm så nå skal den være helt rett :) lurer da på om jeg skal bare skru det sammen og håpe at det var feilen eller om det er noe annet som kan være årsaken som jeg ikke vet om :) noen teorier som jeg kunne prøvd ut hadde vært fint! Sitér dette innlegget Link to post
Trøpsern Svart 16.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 Hei igjen ! I dag skulle jeg trykkteste hele vannsystemet igjen med en som kan dette. Kom aldri så langt før jeg oppdaget et gigantisk hull i eksosmanifolien!.. Så da må jeg vel ha ny manifoil noen som vet om noen som selger eksosmanifolier?? Sitér dette innlegget Link to post
pergrip Svart 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 Var det ikke mekonomen som var billigst ,men den må bestilles . Søk på forumet så finner du om det. Sitér dette innlegget Link to post
Trøpsern Svart 18.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Fått tak i eksosmanifoil ! men nå vil ikke motoren starte.... skjønner ikke hva som er galt. Jeg har sjekket at tenningsrekkefølge og sånn noen lunde teningstidspunkt, men det eneste den gjør er å fise litt i forgasseren når jeg pumper bensin inn... ellers er den helt død! Noen som har noe logisk svar på dette? Er jo ikke noe elektronikk som skal slå inn eller noe så da skal det jo gå så lenge alt er riktig... har også sjekket at alle ventiler er lukket skikkelig og sånt når den skal tenne Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 (redigert) Da burde du sjekke kompresjon er den ok bytt tennplugger,sjekk for vann i bensin og forgasser. Redigert 19.Juli.2012 av emmis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trøpsern Svart 19.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 Ringte volvo penta og de sa at vi måtte justere ventilklaring, men hvordan gjør man det? Sitér dette innlegget Link to post
Trøpsern Svart 19.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 Til de som vil vite det så har jeg planet toppen ca 0.2 mm og det er derfor jeg må justere ventilklaring! :) noen som vet hvor mye? Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 https://baatplassen.no/i/topic/16444-volvo-penta-aq1xx-serien/ Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Trøpsern Svart 20.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2012 Takker :) fått justert nå så nå går den fint :) men litt småplukk igjen.... hovedproblemet nå er at motoren ikke vil gå under 1500 rpm uten å dø, vet at det er noe med fortenning og blandingsforhold! er det noen som vet hvordan man stiller på fortenning sånn at man får 10 graders fortenning på 700 rpm som de sier at den skal klare ? :) Sitér dette innlegget Link to post
Draco22 Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Hei. Jeg kan si d at om du skal ha den til å gå under 1500, så tar du av forgassertoppen, stiller den skruen som er på tror d er en fjærskrue på høyre side på forgassern, den stiller du helt inn, men ikke så langt inn at du knekker spissen på skruen, men at du skrur den så langt inn så fjæra er omtrent sammenkneppa. den skruen stiller du ut 3,5 runder. pluss kansje om den fortsetter på høyt turtall kansje kvart til en halv tørn ut. ekstra. så er d en til der med fjær. den stiller du inn kansje en halv tørn. å justerer etterpå kan ruses opp litt til og begynne med, men kan være skruen på høyre side som er for langt inne, jeg måtte gjøre dette på min, men er ikke sikker på forgassern der hos deg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.