glaserud Startet 20.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2012 Hei. Har en 1996 mercruiser 4.3 LX med hydraulisk styring. Denne er fryktelig tung, og det er like tungt uavhengig av om motoren er skrudd av eller på. Hvordan går man greiest frem for å feilsøke dette? Antar problemet ligger enten i servopumpa eller styresylinderen? Sitér dette innlegget Link to post
Windy 22 HC Svart 22.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 Hei glaserud Hadde samme problemet med min 96 5L V8 LX for et par år siden. Gikk helt fint sesongen før, med året etter var den plutselig treg. Byttet både servopumpa og styresylinder. Viste seg til slutt at det var styrewiren som faktisk stod i for mye spenn at den plutselig hadde satt seg (etter mange år). Ny styrekabel til 500,- ble montert. Kastet bort ca 10 000 på deler som ikke var nødvendig å bytte. Så mao. Begynn med det billigeste. Sjekk kabel. Evt. prøv å olje den. Min gikk helt fint når jeg koblet den av fra drevet. Det var derfor jeg utelukket den i første omgang. Sitér dette innlegget Link to post
Windy 22 HC Svart 22.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 Forøvrig er det svært sjelden problemer med servostyringen til Mercruiser. Er solide/holdbare saker. Sitér dette innlegget Link to post
glaserud Svart 24.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2012 Hm. Det ville jo vært flott om det var det. Får prøve å ta den av og se hva som skjer. :) Sitér dette innlegget Link to post
glaserud Svart 2.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Skulle du sett! Ny kabel, og jeg kan vri drevet med én finger på rattet. Bukketakk i retning Windy. :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.