Jump to content

yamaha 200hk 2T fusker plutselig på tomgang

Superkul

Recommended Posts

Hei.

Er det vanlige forgassere med flottørkammer på den?

Starter den lett igjen?

Hadde lignende symptomer på min -90 mod Evinrude, og der var flottørhusene blitt skjeve av alder.

Båt og motor var hos Ravns Garage og kom friskmeldt tilbake etter at de varmet og bøyde, og etterpå planslipte husene :thumbsup:

Mvh Ørjan.

syntes den starter greit , men greit kan jo være relativt, den er jo gammel så jeg forventer ikke den kommer på første runden

hender det tar noen runder for å si det sånn

ja vanlige gassere -

det som var rarest syntes jeg er at den har gått meget pent på tomgang hele tiden og fyra den opp flere ganger hjemme i det siste i forbindelse med evnt salg

gikk kjempefint når jeg satte den ut og brukte den før det plutselig skjedde og selvsagt inn i båsen med et lite søtt smell

Redigert av Jarle B (see edit history)

Hmm, det har jeg aldri vært borti før dessverre... Jeg kan tippe på et par ting, men det blir bare ren gjetning...

Kan det være noe med "reed-platene"? De som sitter inne i innsuget til veivhuset?

Eller om "fullfart" systemet i gasserne ikke virker ordentlig? Det som gir en ekstra dæsj med bensin når du gir full gass? Hvis ikke det bare finnes på biler da....

Kanskje noen som har vært borti Yamaha leser dette?

Har du hørt med en Yamaha forhandler/verksted?

Beklager den dårlige hjelpen men.... :worry:

Mvh Ørjan.

EDIT: Der kom det et pang-forslag gitt, tenkte ikke så langt :blush:

Redigert av FlyingDutchman (see edit history)

skal prøve det i mrg tidlig ,nå er det ankerdram på enten terrassen eller brygga hehe

tviler egentlig på at det er punktert for dem kjentes like ut når jeg skrudde av alle tre flottørhusa

skal bytte bensinfilter og tennplugger bare sånn for og ha gjort det ......

gasserne var gullende rene også .... ikke no klin og søl eller grønt e.l

Himmel und hav, det hørtes ikke feil ut :thumbsup: Mens jeg derimot skal ut i garasjen til båten om litt og blåse rent, vaske rent og ha på primer/antipest der jeg skal sparkle...

Hmm det føles som et tilfelle av totalt feil prioritering :wink: Men nå vil jeg ha vann under kjølen snart så jeg får bare stå på...

Det kan jo være at det som evt. har kommet inn i flottørene rakk å renne ut før du tok de ut.... Litt ønsketenking kanskje men...

Blir spennende å høre om det var årsaken :pray:

jeg sjekket som han sa og kjente på dem og dem kjennes hele ut

uansett tenkte jeg at det har vel ikke noe med at gasseren renner over ???

merkelige greier

kan det komme ut bensin hvis den ikke tenner som den skal???

det må jo være noe akutt som har skjedd siden den har gått pent hele tiden

Redigert av Jarle B (see edit history)

Dette er jeg ikke sikker på, men det kan jo være at reedplatene skal sperre for mottrykk som motoren lager som en del av syklusen....

Slik at mottrykket ikke går ut i gasserne, og kanskje får bensinen til å renne ut?

Du kan jo høre med han mekanikeren om det kan oppstå en slags lekkasje uten at de kjennes/ser ødelagte ut?

Ser det ut som det er greit å evt. bytte de hvis du skal prøve det?

fryktelig frustrerende detta , skulle tro det var mange som kunne litt om gamle 2 taktere

selv har jeg bare plukka på innenbords og bil

ingen noe sted som vet noe , blir dyrt og bytte reedventiler og masse annet hvis man ikke har det minste aning

så på finn at dem har nye reed som er til trim osv (fra 200hk til 225hk) og di koster over 2 lapper og det blir dyr feisøking

kan bensinpumpene gi for høyt trykk??

leste noe utydelig på en gammeltegning om en returslange for overskudd av bensin nederst ??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...