Superkul Startet 20.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2012 kan det være plugger eller bensinfilteret?? gått som ei klokke og plutselig i dag døde den rolig ut på tomgang tenkte jeg skulle byttet plugger og filter men plugger gikk pent ellers men ble overasket inn i båsen i dag når jeg skulle bremse Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 20.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2012 den gikk fint på tomgang når jeg satte den ut i dag tidlig kjørte et par timer og da skjedde det kjøpte en sånn liten lampe for og se at det kommer strøm til tennpluggene, da får jeg sjekket en og en i tilfelle en coil eller no har gått?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
FlyingDutchman Svart 20.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2012 Hei. Er det vanlige forgassere med flottørkammer på den? Starter den lett igjen? Hadde lignende symptomer på min -90 mod Evinrude, og der var flottørhusene blitt skjeve av alder. Båt og motor var hos Ravns Garage og kom friskmeldt tilbake etter at de varmet og bøyde, og etterpå planslipte husene Mvh Ørjan. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 20.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2012 (redigert) syntes den starter greit , men greit kan jo være relativt, den er jo gammel så jeg forventer ikke den kommer på første runden hender det tar noen runder for å si det sånn ja vanlige gassere - det som var rarest syntes jeg er at den har gått meget pent på tomgang hele tiden og fyra den opp flere ganger hjemme i det siste i forbindelse med evnt salg gikk kjempefint når jeg satte den ut og brukte den før det plutselig skjedde og selvsagt inn i båsen med et lite søtt smell Redigert 20.Juni.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 21.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2012 var en tur og fyra opp i dag , da gikk den plutselig greit men rant bensin fra gasserne (vet ikke vilken, det rant fra den kassen som står utenfor gasserne) så da er det vel kanskje en flottørventil eller no som har hengt seg opp??? går det an å ta ut flottørventilene på den uten og demontere gasserne?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 22.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 skrudde av gasserne i dag men flottørene og ventilene tetter når jeg blåser i dem og snur på dem nå er jeg rådvill hva/hvorfor flyter den over????? jeg la merke til at den ikke går rent og pent lenger og drar ikke fort opp i turtall slik den gjorde gir jeg sakte gass henger den noenlunde med Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Fjordland Svart 22.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 KAN være punktert flottør som gjør at den renner over da. Viss den er punktert så vil den synke og åpne flottør ventil. Sitér dette innlegget Link to post
FlyingDutchman Svart 22.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 (redigert) Hmm, det har jeg aldri vært borti før dessverre... Jeg kan tippe på et par ting, men det blir bare ren gjetning... Kan det være noe med "reed-platene"? De som sitter inne i innsuget til veivhuset? Eller om "fullfart" systemet i gasserne ikke virker ordentlig? Det som gir en ekstra dæsj med bensin når du gir full gass? Hvis ikke det bare finnes på biler da.... Kanskje noen som har vært borti Yamaha leser dette? Har du hørt med en Yamaha forhandler/verksted? Beklager den dårlige hjelpen men.... Mvh Ørjan. EDIT: Der kom det et pang-forslag gitt, tenkte ikke så langt Redigert 22.Juni.2012 av FlyingDutchman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 22.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 det så ikke ut som di var punktert men da må jeg ta di av og legge di i vann for og se???? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
FlyingDutchman Svart 22.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 Ja, enten vann eller bensin. Vet ikke om bensin trenger lettere gjennom små sprekker/hull enn vann, men det er bare å prøve med vann Kanskje legge noe på de for å holde de under overflaten. Får håpe det er årsaken iallfall, både billig og enkelt å fikse tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 22.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 skal prøve det i mrg tidlig ,nå er det ankerdram på enten terrassen eller brygga hehe tviler egentlig på at det er punktert for dem kjentes like ut når jeg skrudde av alle tre flottørhusa skal bytte bensinfilter og tennplugger bare sånn for og ha gjort det ...... gasserne var gullende rene også .... ikke no klin og søl eller grønt e.l Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
FlyingDutchman Svart 22.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 Himmel und hav, det hørtes ikke feil ut Mens jeg derimot skal ut i garasjen til båten om litt og blåse rent, vaske rent og ha på primer/antipest der jeg skal sparkle... Hmm det føles som et tilfelle av totalt feil prioritering Men nå vil jeg ha vann under kjølen snart så jeg får bare stå på... Det kan jo være at det som evt. har kommet inn i flottørene rakk å renne ut før du tok de ut.... Litt ønsketenking kanskje men... Blir spennende å høre om det var årsaken Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 22.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 stå på og vips er den på fjorden driver med et prosjekt som skrider veeeeeeldig sakte men sikkert fremover og det blir deilig første turen med den jeg skal si fra fortløpende hva jeg finner ut med yamaha dyret foreløpig er jeg litt frustrert men det meste ordner seg, håper jeg kanskje det blir moring av hele dyret ,grøss hehe Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 22.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 så på finn ,en rett oppi gata som selger gassere til 225 hk kanskje det passer rett over og vips sprekere motor hehe syntes og huske at det var gasserne som var forskjell på de Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Fjordland Svart 22.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 Ta og mål flottør høyden med det samme du er igang. Kan være at de har kommet helt utav spec etter årevis med dansing. Justerte på en DT65 en gang, og de var faktisk en del utenfor oppgitt spec av en eller annen grunn. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 23.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2012 finner ike noe åpenbar feil.... var innom yamaha senteret i moss i dag og han snakket om readventil kunne være gåene .. huff Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
FlyingDutchman Svart 24.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2012 Det høres ikke så galt ut, så sant de sitter plassert slik jeg tror. Tror du slipper unna med å ta av innsugs manifolden, men det vet sikkert han du snakka med Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 24.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2012 (redigert) jeg sjekket som han sa og kjente på dem og dem kjennes hele ut uansett tenkte jeg at det har vel ikke noe med at gasseren renner over ??? merkelige greier kan det komme ut bensin hvis den ikke tenner som den skal??? det må jo være noe akutt som har skjedd siden den har gått pent hele tiden Redigert 24.Juni.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
FlyingDutchman Svart 24.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2012 Dette er jeg ikke sikker på, men det kan jo være at reedplatene skal sperre for mottrykk som motoren lager som en del av syklusen.... Slik at mottrykket ikke går ut i gasserne, og kanskje får bensinen til å renne ut? Du kan jo høre med han mekanikeren om det kan oppstå en slags lekkasje uten at de kjennes/ser ødelagte ut? Ser det ut som det er greit å evt. bytte de hvis du skal prøve det? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 24.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2012 fryktelig frustrerende detta , skulle tro det var mange som kunne litt om gamle 2 taktere selv har jeg bare plukka på innenbords og bil ingen noe sted som vet noe , blir dyrt og bytte reedventiler og masse annet hvis man ikke har det minste aning så på finn at dem har nye reed som er til trim osv (fra 200hk til 225hk) og di koster over 2 lapper og det blir dyr feisøking kan bensinpumpene gi for høyt trykk?? leste noe utydelig på en gammeltegning om en returslange for overskudd av bensin nederst ?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.