Jump to content

GpsGate og Garmin 62sc


borghans

Recommended Posts

Den har jeg. Men GPS en har USB tilkobling og pc-en har ingen seriell tilkobling kun usb. Men kartprogrammet ønsker en com port. Derfor må jeg ha en virtuell com port. Denne fikser GPS gate, men programmet får ikke kontakt ed gps-en. Det er problemet.

Har fått dette til før, med den gamle Garmin 60 scx.

Link to post
Share on other sites

Kikket så vidt på owner manual og ser at det er mulg å aktivere trådløs deling av signalene fra din Garmin 62 s (st) til andre Garmin kompatible enheter.

 

Avtstand til enhet mindre enn 3 m.

 

Kan det da være mulig å fange opp med PC'ens trådløse nettverk og deretter la GPSgate route signalet til passende virtuell Com-port på maskinen ??

 

Det finnes kanskje en CD med Garmin driver som kan/må installere på PC'en slik at det er mulig å kommunisere trådløst (evt. med kabel) med enheten ??

Redigert av mateco (see edit history)

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke du kan bruke USB kontakten til det du tenker på. Du trenger en kabel som passer i den runde kontakten som har RS232 og strømtilkobling. Her er Garmins egen kabel til denne bruken. De fleste forhandlere kan skaffe den om de ikke har den inne. Du finner den også til en vesentlig rimeligere pris på eBay (men pass på du kjøper en med både 12V og RS232 om du handler derfra).

Redigert av Sjøtunga (see edit history)

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Må bruke den kabelen jeg har, gps-en skal kobles til en pc med usb inngang. Men kartprogrammet trenger å finne en com port for å virke. Dermed må det bli en virtuell port, som jeg tidligere har fått til med gpsgate. Forstår bare ikke hvorfor jeg ikke får dette til nå.

Link to post
Share on other sites

Fra 62 sc manual: Interface: Sets the format of the serial interface.

 

Fra 60c manual: Interface Setup: The Interface Setup Page allows you to control the input/output format used when connecting your unit to a computer, external NMEA devices, a DGPS beacon receiver, etc. using a USB or Serial Port Cable

 

Ut fra dette ser det ut som du ikke kan bruke USB ut på 62sc for å få GPS data til PC'en slik du kunne på 60, men må bruke en egen serie kabel fra Garmin.

Link to post
Share on other sites

Ja, da så. Da kjøper jeg heller en sånn "mus" gps på Clahs Olson. Det er forø vrig mere som er merkelig med denne GPS en, jeg klarer ikke å overføre veipunkt til Mapsource. Spor får jeg overført, men valget for veipunkt er inaktivt. Finnes det noen logisk forklaring på dette?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...