Fjordland Startet 20.Juni.2012 Del på Facebook Startet 20.Juni.2012 (redigert) Har skåret ut og fjerna dørk og skumm i båten. Reiv og denne "innvendige kjølstokken" som ligger nedi kjølsvinet. Nærmer seg at eg skal begynne og bygge opp igjen dette. Hvilke plater bør eg bruke i gulvet? Og kordan forhindrer eg at denne løsner fra glassfiber\polyesteren eg legger over? Har heller ikkje tenkt og skumfylle dobbelbunnen igjen, men og heller støpe en rekke tverrgående spant(?) Kor tett bør disse stå? Når eg fjerna siste bit av dørken mot akterspeilet, såg eg ingen tegn etter noen finerplate i speilet? hamra på den rundt omkring med hammeren, og syntes den hørtes ut som massiv glassfiber? Er den det? Kom gjerne med tips kordan eg skal få "skiten ihop" igjen. Skal og forsterke akterspeil med noen kneplater ned i bunn\dørk pga det skal 160kg på hekken snart. Redigert 20.Juni.2012 av Fjordland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.Juni.2012 Del på Facebook Svart 21.Juni.2012 Ville lagt i ny bunnstokk først, f.eks støpt inn en "plank" i divinycell, så 2 mindre langsgående spant på sida og tverrgående oppå der igjen For å se hva som er inni akterspeilet, sjekk bolthullene der motor har vært bolta fast, er det innplasta noe så har det gjerne kommet til litt vann der Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Fjordland Svart 21.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2012 Veldig ujevn dybde på sjølve kjølen innvendig, så lurer på og lage en mix med opprevet glassfiber og polyester og dytte nedi,slik den blir jevn og fin for bunnstokken. Legge et par lag duk over hele bunnen for og styrke denne og så støpe ned bunnstokken. Et par langsgående ekstr hørtes heller ikkje dumt og, en haug me spant til slutt. Heller overdimensjonere litt da eg har en tedens til å bli veldig engasjert når eg er ute alene Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.Juni.2012 Del på Facebook Svart 21.Juni.2012 evt bruk ferdig glassfibersparkel for å jevne ut underlaget for bunnstokken Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Auskar Svart 23.Juni.2012 Del på Facebook Svart 23.Juni.2012 (redigert) På en Kavaler 444 skar jeg ut innerdelen av bunnen ( så i etterkant ved bytte av fenderlister at jeg kunne ha løftet heler innerskroget ut hvis jeg hadde fått det løst fra skummet ). Forsterket kjølen med ca 20cm Ø Svart plastrør som ble støpt inn. La inn noe L formede Aliminiumsskinner på tvers av bunnen og støpte de fast, dette som fundament til dekket innvendig. La tilbake det utskårede innerdekk og støpte det fast igjen. Men først smurte jeg på ett par lag med Topcoat overalt hvor jeg hadde fjernet skum og / eller støpt på nytt. La på noen lag med Topcoat på den ferdige monterte innerbunn også. Dette gjorde jeg ca 96/97 og det har fungert fint til forleden år, kjøpt da ny båt. Litt krakeleringer ved enkelte steder, men litt pussing og nye strøk med Toppcoat var alt bra. Båten ble solgt nå i Januar til ett par Polakker...var deres første båt. Redigert 23.Juni.2012 av Auskar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.