runes Startet 21.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2012 (redigert) Jeg har en tohatsu 5HK 2 takt som har stått stille i garasjen i 3 år uten at jeg vinterkonserverte den på noen måte da jeg tok den opp. Bensinen har stått på plastkanne like lenge. Monterte den på gummijolla i går og motoren startet etter 4 drag i snøret. :) Men: Jeg opplever effekten på motoren som markant dårligere enn før (kommer ikke opp i plan med 3 meter lang gummijolle lenger). Hva er typisk årsak? - gammel bensin? - plugger? - filter? eller annet.... i hvilken rekkefølge bør jeg ta tak i problemet?? Redigert 21.Juni.2012 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
SoBo Svart 21.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2012 Ville som du nevner: sjekket filter til forgasser, sjekk plugger, og bytt bensin.( bensin er ferskvare) Dersom dette ikke hjelper, ville jeg gjort rein forgasser ( blåst igjennom dyser ) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
index Svart 21.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2012 Gammel bensin, pluss evt. avleiringer i flottørhus! Dagens blyfrie bensin har en "levetid" på 3-6 måneder, etter tre år er det ikke mye futt igjen i den. Dvs motoren går på den da, men den blir gjerne tungstartet og mangler litt futt på topp. Så rens forgasser, fyll ny bensin og så er det tut og kjør! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.