SirAlex Startet 22.Juni.2012 Del på Facebook Startet 22.Juni.2012 Hei, Jeg har en slik motor fra 96(2takt,3 syl) som ikke vil gå skikkelig. D.v.s den starter lett å går fint på tomgang, men når jeg setter den i gir å prøver å gi gass så pleier den å "kvele" seg. Hvis jeg ruser den litt på tomgang så går den av og til. Når den først har begynt å bevege seg så går den fint. Hva kan dette skyldes? Jeg har sjekket følgende: Ny bensin,renset filter,byttet plugger. Håper på bra tips fra dere "ekspertene" Hilsen en nybegynner. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 22.Juni.2012 Del på Facebook Svart 22.Juni.2012 Ville prøvd å rengjort forgasser samt justert blandeskrue. Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
SirAlex Svart 23.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2012 Takk for svar. Hvis man skal rengjøre forgasser så regner jeg med at den må demonteres først? Eller kan man rense den selv om den står på motoren? Må pakninger byttes når forgasser har vært demontert? Vil White Spirit være et egnet rensemiddel? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.Juni.2012 Del på Facebook Svart 23.Juni.2012 Du må skru forgasseren av motoren ja. Når du har fått den av motoren må du prøve å unngå å snu forgasseren. Det ligger bensin i bensinkammeret (deksel i bunn av forgasser, sitter med 4 skruer). Skru av kammeret å se etter drit/vann i bensinen. Er det vann i bensinen må du tømme å rengjøre bensintank, å spyle trykkluft igjennom alle drivstoffslanger. Ikke bruk White spirit eller lignende til å rengjøre forgasser, trykkluft holder. Du må demontere så å si hele gasseren før du begynner å rengjøre den, blås trykkluft igjennom alle kanaler, dyser, stigerør osv... Om du demonterer forgasseren med forsiktighet skal du klare det uten å ødelegge noen pakninger Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
SirAlex Svart 23.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2012 Hmmm. Høres ut som jeg skal prøve å justere blandingsskruene først. Det sitter 3 forgassere på den så demontering blir nokså omfattende. Bestiller pakninger først for sikkerhets skyld. Vet Du hvor man får tak på reservedeler til en slik motor? Ebay kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Skjær i sjøen Svart 23.Juni.2012 Del på Facebook Svart 23.Juni.2012 Prøv Brownspoint. De har jeg forsøkt med hell. http://store.brownspoint.com/DT30c/308897.asp Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.