Haraune Startet 23.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2012 Siden RS har sluttet å gå konvoy på nevte strekning, er det noen som ønsker å slå følge? Jeg tenkte å gå grytidlig om morgenen 05:00 fra Tananger med kurs for Farsund, for å få roligste forhold mulig. Marsfart på 16-18kt. Nonstop om inget uforutsett skulle hende. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 23.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2012 Hah jeg skal samme turen men har lurt på om det er forsvarlig i min båt. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 24.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2012 (redigert) Er forsvarlig visst været er greit ...ikke moro hvis det blir for mye sjø på den strekningen ..Tøffeste området er Egersund Lista da sjøen lett grapser litt til der pga strøm og vind samt at det er grunnere områder der hvis en ikke er langt ute og med 16-18 knop så er det jo ikke så lange tiden å gå strekningen Redigert 24.Juni.2012 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Kvikki Svart 24.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2012 Hei. Tar gjerne følge, men vi tenkte å ta turen på torsdagen, da det er bedre værmeldinger. Langt å gå hvis det blir syd - sydøst. Bedre med en liten bris fra vest. Kan det passe for deg på torsdag 28 juni Sitér dette innlegget Link to post
Haraune Svart 24.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2012 Kan ikke gå før fredag kveld da en del av mannskapet ankommer. Må jo selvfølgelig se ann været , men jeg foretrekker faktisk å ha bølgene imot istedenfor aktenfor-tvers. over 10sekundmeter blir det nok å avvente. Sitér dette innlegget Link to post
Kvikki Svart 24.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2012 Hei igjen Det burde vært et eget sted eller en egen tråd her på dette nettstedet - hvor en kunne "Finne" noen å slå følge med. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 24.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2012 Vil også ha bølgene i mot, Har leid hytte i Farsund så det passer for meg alle de dagene, men må se ann været. Sitér dette innlegget Link to post
Haraune Svart 24.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2012 Ser det at torsdag ettermiddag ser ut til å bli den roligste denne uken, kansje jeg skal vurdere å ta tidligere ferie for å slippe 12sekundmeter rund obrestad lørdag. For se ann været utover uken, da jeg helst vil slippe å bli liggende å vente med å få gang på ferien. Sitér dette innlegget Link to post
Haraune Svart 27.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Da blir det avgang for min del ca kl 12:00 utenfor tananger i morgen torsdag. Det ser ut som vinden skal stillne helt av men det er nok fremdeles fine havdønninger å surfe på nedover kysten. Bør man gå utenfor bøya på jærens rev eller kan man gå litt lengre inn om det er stilla. Vet det går en "renne" helt innmed land, men den er kansje risikabel. Finnes det muligheter for å komme seg tilbake til stavanger fra farsund på ettermiddagen?(buss,tog,?) Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Bussrutetabell for Sørvest-ekspressen: http://bestilling.nor-way.no/nbeiis/statictable/statictable.aspx?Language=o&Route=300&Direction=T&Product=P1 Sitér dette innlegget Link to post
Haraune Svart 28.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Hadde en meget flott tur nedover i dag. 100nm på 6 timer i strålende vær. 0,5-1m havsvell og ellers stort sett stille.kun litt skvalpete utenfor lista fyr. 260liter diesel fortært. 43,3 liter i timen med min TAMD63p på marsfart hele veien Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Hadde en meget flott tur nedover i dag. 100nm på 6 timer i strålende vær. 0,5-1m havsvell og ellers stort sett stille.kun litt skvalpete utenfor lista fyr. 260liter diesel fortært. 43,3 liter i timen med min TAMD63p på marsfart hele veien Nyttige opplysninger, tenker på samme turen selv. Hvor mange hester har din TAMD63P? og hva turtall har du på marsj og max? stemmer det at du normalt går 16-17 på marsj? Hva er normal rute fra kvitsøy og rundt lindesnes og videre til kr.sand? rett strekk eller innom Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 30.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2012 (redigert) De fleste som kommer vestfra drar indre lei fra Lindesnes ..men er det flatt hav så er utsiden greit å gå og noe raskere men lite å se på da...anbefaler indre lei så får dere se en flott skjærgård på veien Fra kvitsøy er det jo mest bare å sette kursen for Lista-Lindesnes hvis dere ikke har tenkt dere innom Egersund ...hold litt godt klar land i tilfelle noe uforutsett skulle dukke opp ....God tur Redigert 30.Juni.2012 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Haraune Svart 30.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2012 volvoen er nedjustert til 330hk, marsjer 16-17 med full båt. litt for liten propell for motoren går veldig lett. 410grader på eksosen (450 er maks anbefalt) Gikk videre til krsand i dag. ligger på flekkerøya pga den fordømte synnavinden. her er det helt stille.(hestvika?alsvika båthavn) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.