asas Startet 23.Juni.2012 Del på Facebook Startet 23.Juni.2012 Håper å kunne få litt hjelp her. Mye kunnskap finnes! Jeg har en Fjord 24 Weekender med BM D636 og BMW MKII drev. Har kjøpt båten for kort tid siden og har lite greie på hekkaggregater og drev. Jeg var uheldig i kveld (på sankthans) og kjørte på en tømmerstokk som kilte seg i propellen. Denne ble det kast i, og jeg ble henvist til dorgefart. Siden ferien står for døren frykter jeg at båtturen er spolert. For å slippe å ta båten opp for å se hvilken propell som er på den, hadde jeg håpet å kunne ha ny propell klar når jeg tar båten opp for å skifte. Det jeg lurer på, er om jeg kan bruke en hvilken som helst propell på dette drevet (tenker på festeanordning?) Har alle samme diameter og antall "spor" i akslingenstussen ? Så lurer jeg på om noen vet om det er høyre eller venstre. Og hvordan ser jeg forskjell ? Og sist men ikke minst: Hvilken diameter/stigning skal det være ? Båten gikk ca. 25 kn. på fullt. Marsjet fint på 18. Har ingen peiling på utvekslingen i drevet. Maks turtall er ca. 3800 rpm. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.