Håp Startet 24.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2012 "PROPELLERANLÆG Husky Dane 85's skrueaksel løber i oliefylt stævnrør. Det bageste leje er et bronzeleje; inde i båden løber den i dobbelt kugleleje. Stevnrørssystemet er hermetisk tæt med tre tætningsringe agter, to inde i båden. Olie tilføres stevnrøret fra oliebeholder, anbragt under luge i salondørken, foran trappen til agtersalongen. Mellem skrueaksel og motor er en mellemaksel med to højfleksible koblinger. Der kræves ikke her nogen vedligeholdelse udover eftersyn i forbindelse med serviceeftersyn." Noen som kjenner til hvordan man bytter tetningsringer og lager på et slikt anlegg? Evt. fabrikant/link til manual? Mener jeg har sett bilde av et lignende anlegg her på Båtplassen nylig, men finner det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
TTGJ Svart 3.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2013 Hei! Fikk du noe svar på forespørselen? Mvh Tjøl Gjesdal Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 3.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2013 Pakkboksen inneholder 3 simmerringer og er mest sannsynlig av merket Sleipner.klarer du og åpne klemflensen og dra bak akslingen slik att du står med pakkboksen i nevene så er det lett og skifte simmerringene Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 3.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2013 Dette er eit hylserør som er laga i Danmark.eg har skifta ut røret grunna tering på min båt, ikkje enkelt å ta ut akselen då den er fast i trøstlageret inne.ring for meir innfo,tlf 90969261 Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 4.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2013 Hei! Fikk du noe svar på forespørselen? Mvh Tjøl Gjesdal Ikke før nå Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.