Jump to content

MBC captain går varm! Tips, Erfaringer?

Kim-Kenneth

Recommended Posts

hei

Har en BMC captain 1,5L 36 hk i båten. Jeg klarer ikke og få nok kjølevann ser det ut til.

Vi har tatt fra hverandre hele saltvannsinntaket for og se om det var tett, noe det ikke er. Så testet vi impelleren, impelleren suger godt med vann når vi koblet av varmveksleren, så frem til den ser alt bra ut. varmveksleren vare heller ikke grodd. Men ett eller annet sted som jeg ikke klarer og finne/forstå er ganske tett. for ut sammen med eksosen er det lite vann som kommer. Når motoren blir presset litt og tempen er på 96 så kommer det veldig lite med vann.

jeg har 2 stk varmvekslere, 1 oljekjøler, denne var ikke tett og en ferskvann kjøler og den var heller ikke tett.

Da har jeg fått sett og skrudd litt. Det viser seg at jeg har saltvanns avkjølt eksos. Når jeg åpnet vannkammeret på "eksosmanifolien" så viste det seg og være ganske mye bøss og rust som tettet, så da er det håp, fikk renset og åpnet ordentlig her. Men fant også et problem på kobberrøret som saltvannet går ut ifra på eksosmanifolien og ut i eksosen, kobberrøret var ganske sammenpresset i en av svingene den har, så nå er det bare og få laget et nytt rør, så håper jeg at det kommer rikelig med kjølevann da dette er satt sammen igjen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...