Jump to content

ekkolodd, Lowrance vs Humminbird


js

Recommended Posts

Hei. På båtmessen fikk jeg tilbud på et Lowrance ekkolodd (x87).

Jeg har i dag Humminbird 350xt (og echo pilot), men syns grafikken på Lowrance var mye bedre, og selger sa at dette var det beste på markede, det de erfarene velger, og mye bedre til bla. til å finne fisk osv. Det er egentlig det som blir hovedoppgaven til dette, eftersom jeg jo har EP til å se grunnene, før jeg merker de :nonod:

 

Det så veldig fint og detaljert ut på demoprogrammet, men det gjør jo i og forseg også humminbirden. Selger mente allikevel at det skulle stemme nogenlunde med virkeligheten, noe det ikke gjør med humminbirden ihvertfall.

 

Så mitt spørsmål: Er dette noe særlig bedre enn det jeg har? Vil det evt. være verdt å bytte? (regner jo også å få litt igjen for humminbirden).

Eller hva med feks. Eagle fish mark 320, som jeg syns virker veldig likt Lowrance spesifikkasjonsmessig?

Håper noen har erfaring eller noen råd å komme med.

Ha en fin uke.

Link to post
Share on other sites

Har erfaring med litt forskjellige lodd, og erfaringene fra Hummingbird er at dette er gode ekkolodd, også til fiske. Det som imidlertid er av betydning er hvilken stråle du har fra giveren, noen hummingbird lodd har tre stråler, dette er bedre enn en. Samtidig er det fordel med tofrekvens svinger etter som 50Hz gir best resultat på mindre dybder og fisk som står høyt i vannet, mens 200Hz gir best resultat på dybden. Det som også er klart å foretrekke til fiske er bronsesvinger etter som det gir bedre resultat.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...