Seesnake Startet 26.Juni.2012 Del på Facebook Startet 26.Juni.2012 Hei hei. Skulle starte varmeren i forige uke. Trykka på bryteren. dvs vifta på "on" Etter noen sekunder begynner vifta å gå. Men der er det eneste. Dvs begge hastighetene på vifta fungerer fint. Det tikker ikke i diselpumpa mi,noe jeg syntes var veldig rart. Den får ikke strøm. Har målt. Men hva er det som styrer denne diselpumpa tro? Har ikke helt trua på at det er den "elektroboksen" som er gåen heller. Noen som har noen tips?? Har sjekka glødepluggen også. ok den. Sitér dette innlegget Link to post
phjens Svart 26.Juni.2012 Del på Facebook Svart 26.Juni.2012 Du må sjekke kontaktene dine og se om det er irr som gjør at pumpa ikke får strøm. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund 830 Svart 26.Juni.2012 Del på Facebook Svart 26.Juni.2012 Hvis du kobler pumpa direkte til 12v og pulser manuelt så kan du sjekke om pumpa virker. Hvis den virker så ville jeg gjort som phjens sier, gjør ren alle koblinger og sjekk at du har god kontakt på alle koblinger. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 26.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2012 hei hei. Jeg har målt der hvor ledningene går inn i styringa . Den gir 0,0v ut Men noe som slo meg..... Kan det simpelten være termosikringen som er gåen?? Hva slags symptomer oppstår da? nb glødepluggen blir varm da jeg fikk konstatert dette da jeg skrudde den ut... Sitér dette innlegget Link to post
Viksund 830 Svart 27.Juni.2012 Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 Kontrolleren vil ikke gi ut 12v fast, den pulser korte pulser. Det enkleste for å teste om pumpa virker er å pulse den manuelt på en 12v-forsyning. Hvis den virker vil du høre et lite klikk i pumpa. Ved flere raske pulser vil du normalt se det på pumpa at den beveger seg. Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 27.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 men vil jeg klare å måle noe, selv om speninga til diselpumpa pulserer? tallene i det digitale manometeret skal vel hoppe og danse litt da ? jeg målte konstant 0,0V Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 2.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 i hega virket varmeren min. Merkelig etter jeg pussa bare på glødepluggen? jeg faller ikke helt til ro med det. Mener jeg hadde samme problemet for 2 års tid siden. vet ikke helt hva det var men det var noe med den tremostathjulet jeg vrir på inne i cabinen? mener at jeg vrei og banka litt i den. men men . nå er eberen uta,da jeg skal lakere den. Er veldig rusten. Skal selvfølgelig gå over alle kontakter så jeg vet dette er i orden. kommer tilbake når jeg har funnet den endelige feilen!! Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Ved feil på glødeplugg eller at flammevakta ikkje registrerer at brennaren har starta vil vel eit slikt scenario oppstå, dette for å unngå at det blir pumpa diesel inn i kammeret feilaktig. Det er mulig at pussing av glødepluggen var det som skulle til for å få brennaren i gang. Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 3.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 takk for svar. min plugg ser slik ut. Etter den er pussa på : Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 3.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 tror den har sitti der siden 85! men men,nå er den bestilt :o) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.