Jump to content

Turtall på Mariner 9,9


vestlandet12

Recommended Posts

Hei,

Har lest mye i dette forumet og funnet MYE nyttig info, og har no endelig meldt meg inn:-)

 

Min sønn har kjøpt seg en båt og motor,en Mariner 9,9 eldre årgang,vil tippe på midten av 80 tallet,kanskje opp til 1990.

Problemet er at får ikke turtall opp skikkelig,skiftet pluggene og etter noen minutters kjøring så skjøt den fart plutselig,og dette har skjedd to ganger. Har skiftet coil, den går på begge sylindre,men den øverste plugg er ofte våt av bensin. Har prøvd og starte kun med ene plugg i,og den går på en og en sylinder,men best på den nederste ser det ut som. Forgasseren er demontert og renset fullstendig,Starter på første drag,går fint på tomgang,men hakker litt på full gass,så jeg antar det er noe med tenning,men har ikke noe måle utstyr for dette.

Motor er skrudd opp til 15 HK,Dvs tok ut reed ventiler fra en som var skrudd opp og satte de på,justerte litt på lufte skruen så den går fint på tomgang,Har prøvd og justere menst vi kjører,men hakker og rister litt,får ikke opp turtallet til maks.

Mye skriverier på en gang,men har prøvd og feilsøke litt.

 

Noen som har noen gode tips?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...