morros Startet 26.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2012 Jeg restaurerer for tiden en Polar 22, og skal i den forbindelse sette inn ny motor. Har fått tilbud på en Kubota 20 hk til en god pris. Er det noen som har erfaringer med denne motoren? Selv vet jeg at den er grunnmotoren i blant andre Nogva Nanni, og at Kubota ofte er brukt i "minitraktorer", gravemaskiner, aggregater o.l. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2012 Volvo Pentas mindre motorer D1og D2 er vel Kuboa Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 26.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2012 Tror Kubota er noe av det beste du kan få av små motorer. Har erfaring med dem fra mange slags småmaskiner, og i den bransjen fins ingen bedre. Men selvsagt er de prisgitt mariniseringen de som andre. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 26.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2012 Etter uhyggelig mange timer bak rattet på Kubota gressklippere, gravemaskiner, hjullastere og annet så er det vel ingenting annet å si at det stort sett er fantastiske motorer. Har dog lite erfaring fra Kubota i båt, men har hørt at de gjør en minst like god jobb der. Hvis jeg ikke husker feil er vel Kubota verdens største produsent av små dieselmotorer, og sitter i både det ene og andre, så de vet sikkert hva de driver med og hadde ikke vært redd for å kjøpe en slik motor, selv om Volvo nok er litt mer anerkjent her i landet. Sitér dette innlegget Link to post
morros Svart 27.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 (redigert) Takk for svar! Mine oppfatninger av motoren er lik deres, skjønt jeg ikke selv har noen erfaring med motorene. Tror jeg kjører på Redigert 27.Juni.2012 av morros (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 De er jo Japanske, det sier faktisk litt enda... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.