MHanssen Startet 26.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2012 Skaffet meg en Tohasu M40D2 for to år siden. Motoren har fungert perfekt helt til etter jeg satt ut båten i år. Første tur på sjøen i år var jeg ute i flere timer med motoren i gang. På hjemveien ga jeg full gass, og motoren stoppet helt plutselig etter noen minutter. Trodde først jeg hadde dratt ut dødmannsknoppen siden den stoppet så plutselig (døde ikke ut), men det hadde jeg ikke. Motoren startet igjen på første forsøk som om ingen ting hadde skjedd. Ga full gass og etter et par minutter stoppet den like plutselig igjen. Denne gangen var den litt vanskeligere å starte og gikk noe ujamt på lavt turtall. Neste dag var jeg ute på sjøen igjen og motoren stoppet to ganger til på samme måte som beskrevet over. I og med at motoren kutter helt plutselig tror jeg kanskje at feilen henger sammen med noe elektrisk. Noen som har gode forslag? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Er det ikke noe tett bensintilførsel? Da kan den få nok til tomgangskjøring men for lite til full gass.. Så du bruker mer enn en evt drivstoffbrems. Jeg hadde en gammel 5 hk som stoppa hvert 2 min. Starta fint og gikk like lenge.. Da var sila i den innebygde tanken nesten tett.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
MHanssen Svart 27.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Takk for svar! Tenkte at det ikke hadde noe med bensintilførselen å gjøre siden den ikke dør ut, men stopper helt plutselig.. Har sjekka bensinhuset/filteret på selve motoren og det var rent. Hmm.. skal sjekke om det kan være noe problemer nede i tanken dersom du mener at problemene kan skyldes bensintilførselen.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.