Gega Startet 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2012 Hei. Jeg kjøpte en lite brukt Yamaha F50 2007 modell som kun har gått 106 timer. Motoren er montert på min båt men jeg får ikke turteller til å virke, ifølge forrige eier så fungerte dette helt fint før han demonterte motoren. Instrumentet jeg har er det Yamaha tachometer (multi)..det er liv i instrumentet, indikatoren for tilt vises, samt står det "0" på turtallet. Jeg mener selv at jeg har gått over alle ledninger og sprayet med elektrospray. Noen gode forslag til hva som kan være galt? Sitér dette innlegget Hilsen Geir Link to post
ivar Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 se i dokumentarkivet her på bp , mener du skal finne koblingsskjema for fjernkontroll/instrumenter. Usikker på hva slaygs type instument det var på 07, hva slags tilkoblinger har turtelleren din (dvs antall ledninger + farger?) Den typen jeg har erfaring med trenger bare 3 tilkoblinger for å vise turtall , og det er gul (+12V), grønn(puls) og svart (jord) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Gega Svart 27.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Jeg har den mest vanlige instrumentet som brukes på yamaha motorer, den som gjerne kalles for multi (tach) Det er tre ledninger hos meg også forutenom de 2 kontaktene som går til instrumentet..mener du at det er de tre løse ledningene som er til turteller? Sitér dette innlegget Hilsen Geir Link to post
ivar Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Jepp, disse 3 passer ihop med ledninger med samme farger som kommer ut fra fjernkontrollen Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Gega Svart 27.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 oki, de ledningene har jeg sprayet med elektrospray men det hjalp ikke, det er også en sikring på den gule ledningen, stemmer ikke det? den har jeg ikke tatt av å sprayet...får prøve det også:-) Er det noen annen tenkelig feil det kan være? Sitér dette innlegget Hilsen Geir Link to post
ivar Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 For meg høres det ut til at den ikke får puls signalet.. kan du ta bilde av ledninger/koblinger og legge ut? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Gega Svart 28.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 hvilke ledninger tenker du jeg skal ta bilde av, de som er fremme ved instrumentet, kontrollboksen eller de som går inn i motordekslet? Sitér dette innlegget Hilsen Geir Link to post
Gega Svart 28.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Uff hvor flaut...du har fullstendig rett i at den ikke får pulssignal...løsnet hele klasen med ledninger og da oppdager jeg at den grønne ledningen som går til turteller ikke er koblet i:-) Mentusen takk for at du tok deg bry med å hjelpe til:-) Sitér dette innlegget Hilsen Geir Link to post
ivar Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Hehe, fort gjort å overse slikt. irriterende - men fort gjort å fikse da når man finner ut av det Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Gega Svart 28.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Hehehe, ja, var helt sikker på at det bare skulle være 3 ledninger men så på en koblingsskjema at det var 4 ledninger som var koblet til og da begynte jeg å lure litt og oppdaget feilen med engang, spesiellt når jeg fikk greie på at det var en grønn ledning jeg skulle se etter:-) Sitér dette innlegget Hilsen Geir Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.