Jump to content

Maskeringstape-klister sitter veldig fast, hvordan fjerne?

Våtbåt

Recommended Posts

Jeg malte fenderlisten i går - brukte en spesialblanding fra en lokal malingsforretning. Al a Bengalakk.

Saken er den; jeg maskerte for lenge siden og i mellomtiden har det regnet og tørket om hverandre.

Når jeg skulle rive av maskeringstapen så satt det igjen masse klister, det satt ganske hardt.

Er det noen som har erfart det samme og sitter inne med gode forslag? Vil helst ikke skade lakken for mye.

Er rødsprit for sterkt?

Det er alltid viktig å ikke la maskeringtape sitte på for lenge. Men når først skaden er skjedd er det mange produkter som er effektive for å fjerne limrester. Spesialprodukter er ikke nødvendig. Det meste av fettløsende midler gjør susen. Har god erfaring med vanlig Zalo. Vanlig båtrens av poleringstypen er også effektivt mot rester av tapelim.

Og for å være litt etterpåklok, - neste gang bruker du blå maskeringstape som kan sitte minst en uke uten å sette igjen limrester.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...