Våtbåt Startet 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2012 Jeg malte fenderlisten i går - brukte en spesialblanding fra en lokal malingsforretning. Al a Bengalakk. Saken er den; jeg maskerte for lenge siden og i mellomtiden har det regnet og tørket om hverandre. Når jeg skulle rive av maskeringstapen så satt det igjen masse klister, det satt ganske hardt. Er det noen som har erfart det samme og sitter inne med gode forslag? Vil helst ikke skade lakken for mye. Er rødsprit for sterkt? Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Var en tråd om dette for en uke eller to siden, søk litt etter den så finner du sikkert noen råd:) Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Sitrus rens fjærner lett gamle lim flekker. Sitér dette innlegget Link to post
Strekkfisken Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Klistremerkefjerner fra ditt lokale bygevarehus eller fargehandel? Jeg har gode erfaringer med en variant jeg kjøpte på Bauhaus, tror den het Mellerud. Har riktignok ikke brukt den på båt, men på diverse malte og lakkerte flater i heimen, og har aldri opplevd at den har skadet underlaget. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Vanlig sitronsaft fungerer imponerende bra på tapelim rester. Enten ved å presse en sitron, eller ved å bruke sånn på flaske som man kan ha i teen. Prøv og du blir overasket :-) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Gurba Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Jeg stemmer for citrus spray jeg og. Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Støtter den! Jeg har ofte brukt Swix` klisterfjerner for ski som også er basert på citrus-syre. Både lim og tape løsner umiddelbart uten å skade eller misfarge gelcoat. Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Det er alltid viktig å ikke la maskeringtape sitte på for lenge. Men når først skaden er skjedd er det mange produkter som er effektive for å fjerne limrester. Spesialprodukter er ikke nødvendig. Det meste av fettløsende midler gjør susen. Har god erfaring med vanlig Zalo. Vanlig båtrens av poleringstypen er også effektivt mot rester av tapelim. Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 27.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Da kommer jeg definitivt til å prøve denne i kveld. Første forsøk: Sitron Jeg får ta noen bilder og dokumentere resultatet også! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Og for å være litt etterpåklok, - neste gang bruker du blå maskeringstape som kan sitte minst en uke uten å sette igjen limrester. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Våtbåt Svart 27.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Lars, veit du hva - jeg kjøpte en dedikert lakkeringstape. Denne skulle kunne sitte på "hur lenga som helst" Men kanskje ikke utendørs, he he Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Der har du rette sorten ja Og når du er ferdig kan du feire med en god kopp te Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
volfro Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Bruker denne, den er sitrus basert og virker godt. http://nettbutikk.wuerth.no/wsp/wurth/frontend.cgi?template=product_list&chapterid=4§ionid=159436&articleid=159449 Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Det enkle er ofte det beste,vask med bensin Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Aceton om restene sitter godt Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 27.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Den sitronsyren fra RIMI fungerte overhodet ikke på dette klisteret. Bensin hørtes fristende ut, men kanskje ikke førstevalg?! Fytte rakkeren så utrolig knot å få av denne tapen, river bare av småbiter og masse klister som sitter igjen! Argh. Men fenderen ble klar og fin av lakken. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Rødsprit og mye skrubbing først, hvis ikke det tar det må det aceton eller tynner til, men det tar sannsynligvis den nye lakken din også. Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Kjøp en spray flaske med sitrus rens fra 3M, den fjerner limrester. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Hva med denne sitrusgreia da? http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Kontorutstyr/Teip-og-Lim/Label-Off-36590/ Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Hakkannen Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Hva med denne sitrusgreia da? Erfarer at Biltemas versjon av sitrusrens fungerer like godt som den til 3M, og dette til en billigere penge Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Isopropanol, altså Ren vinduspylerveske. Fås på vinmonopolet. Sitér dette innlegget Link to post
Akvanauten Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Biltema har en spray som heter label remover ellernoe sånt. Funker bra. Sitér dette innlegget "If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.