Ben Sin Startet 27.Juni.2012 Del på Facebook Startet 27.Juni.2012 Hei. Planlegger ferietur nedover svenskekysten et lite stykke. Har ikke feriert i det området før, så jeg ønsker tips om perler og gjerne barnevennlige steder vi bør stoppe ved. Siden kokken ombord også skal få innvilget litt ferie, ønskes tips om gode spisesteder. Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 27.Juni.2012 Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 Hei, har ikke vært mange steder der ennå, men både vi voksne og barna (gutter på 9 og 12) liker oss veldig godt på Ekenäs på Syd-Koster. Fin havn, vi har alltid fått plass, trivelig havnemiljø uten nattebråk, 2 gode spisesteder (hotellet + Kosters Rökeri) og mulighet til sykkelleie. Skal på ferie nedover Bohuslenskysten selv om drøye to uker, så er også interessert i samme type tips. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Juni.2012 Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 Kjøp Havneguiden for strekningen. Er hundrevis av plasser å velge mellom. Du kan også lese den lange tråden status på svenskekysten. Der får du mange tips og masse bilder Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 27.Juni.2012 Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 Vetnet, Nord koster, Ramsø,Tanumstrand, Hunnebostran, Bovallstrand,Bohus Malmøen, Marstrand, Kallo Knippla, Gtb. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Frode S Svart 28.Juni.2012 Del på Facebook Svart 28.Juni.2012 Vær oppmerksom på at det er innført ankringsforbud på Vettnet i juni, juli og august. I følge havnevakten er det på grunn av båter som ligger på svai for nær badeplassen samt at det ble vanskelig for båter å komme til/fra bryggene. Det er mulig det, men en vel drastisk løsning å forby ankring etter min mening. Noen gule bøyer kunne settes ut for å markere badeplassen og om det virkelig blir så trangt mellom båter på svai at man ikke kommer til bryggene tviler jeg på. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 28.Juni.2012 Del på Facebook Svart 28.Juni.2012 Vær oppmerksom på at det er innført ankringsforbud på Vettnet i juni, juli og august.... Slik er det i sundet mellom nord- og sydkoster. Er det slik ved Vättnet også ? Sitér dette innlegget Link to post
Frode S Svart 28.Juni.2012 Del på Facebook Svart 28.Juni.2012 Ja, i følge "gubben" som er ansvarlig for havnen på Vettnet. Det er innført fra og med denne sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
christensenleif@msn.com Svart 28.Juni.2012 Del på Facebook Svart 28.Juni.2012 (redigert) rett før Havstensund inntil Trossö rett opptil leden,ligger det en miniøy på stb side når du kommer inn fra Nord; mellom den og Trossö er det fint å ligge på svai eller evt mot fjellet på T. mvh Leif Redigert 28.Juni.2012 av christensenleif@msn.com (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 28.Juni.2012 Del på Facebook Svart 28.Juni.2012 Bovallstrand er nevnt, det er jo litt forbi Fjellbacka, men verdt noen ekstra nm hvis kokken skal ha frikveld, bryggerestauranten er meget bra, og siden stedet ellers er kjemisk fritt for SportShåppen og annen solbrillejalla er man jo bare nødt til å trives. Tur opp på berget obligatorisk, overraskelse på toppen! Gluppö utenfor Fjellbacka er bra om det blåser, der ligger man beskyttet inni bassenget. Väderöarna er et must, er det ett sted du skal få med deg er det der. Meget bra mat på vandrerhjemmet. Koster er fint, men det er jo ikke alltid man vil dit, og da er Ursholmen et bra alternativ. Dog, med barn blir Koster vanskelig å slå. Fjellbacka ... mjæ, det er jo fint der, og for unger er det spennende å gå i bergsprekken Ronja Røverdatter hopper over i filmen. Hvis noen gnåler om at de vil til Tusenfryd isteden er det bare å ta en tur innom Daftö camping. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Juni.2012 Del på Facebook Svart 28.Juni.2012 (redigert) Tanumstrand funka bra for oss da ungene var mindre. Badebasseng, fin strand, hotellfrokost, kiosk på brygga med norske aviser, grillrestaurant med sviskeband og masse andre unger på bryggene, fin minigolfbane, pizzarestaurant. Gangavstand til Gräbbestad. Og får man besøk kan de bo på fine campinghytter I år er akterfortøyningene byttet også Redigert 28.Juni.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 28.Juni.2012 Del på Facebook Svart 28.Juni.2012 Noen som vet om en "waypoint liste" over gode uthavner? Kunne tenkt meg å legge inn noe slikt i OpenCPN. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Mariell Svart 28.Juni.2012 Del på Facebook Svart 28.Juni.2012 I år er akterfortøyningene byttet også Da kan kanskje jeg også ta en tur innom på veien Nordover i slutten av August. det opplegget som var. var totalt ubrukelig i en så grunn havn. Ellers må innrømmes at personlig har ikke Tanumstrand vært en av mine favoritter, litt for mye nesa høyt i sky på endel av de faste gjestende der, (litt ala havna på Tjøme). Men absolutt veldig mye aktivitets mulighet for barn . Trådstrarter: som Bitteliten nevnte, kjøp Havneguiden og 3 veckor i Bohuslen(om den fortsatt er i salg). Da får du ett innblikk i de mest populære plassene og det er haugevis av andre muligheter om det hovedsaklig er uthavner du tenker på. Men vær forsiktig når du går vekk fra hovedleia, mye urent farvann. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Ben Sin Svart 28.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2012 Takk for mange fine personlige tips. Akkurat det jeg ønsket meg. Tar gjerne flere. Liker både stille uthavn og trange gjestehavner vi. Har havneguiden. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 29.Juni.2012 Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 (redigert) Noen som vet om en "waypoint liste" over gode uthavner? Kunne tenkt meg å legge inn noe slikt i OpenCPN. http://www.nautiskforlag.no/Nettbutikk/Boeker/Ut-paa-tur/Havneboeker-pilotboeker/Sverige/Ankarplatser-i-Bohuslaen-Kryssarklubben-X10001 Ikke 100% sikker på at det er akkurat denne jeg har, men sxk har ihvertfall havneguide med posisjonsangivelse. Meget grei, med flyfoto og detaljert avmerking av skumle steiner, fortøyningsbolter osv. Redigert 29.Juni.2012 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.