Jump to content

Jeg trenger litt info om fortøying i havner på svenskekysten.

Lars H.

Recommended Posts

Hei.

Vi har i nærmere 20 år frekventert den svenske vestkysten ned mot Göteborg med hund ombord. Den første hunden vi hadde, Brutus var en tøff svart Labrador som var svært samarbeidsvillig når han skulle i land. Neste hund, Japp som var en brun Labrador var en pyse. Så de stedene vi tidligere kunne ligge med baugen inn mot en høy brygge måtte droppes. Hunden vi har nå, Max som er en 15kg Cocker Spaniel er en tøffing og kan i tillegg løftes i motsetning til Japp som veide 40kg.

Så nå håper vi på å kunne komme tilbake til de stedene vi var før Japp sin tid. Men det er nok endringer i noen havner. I første omgang lurer jeg på hvordan det er i Grunnsund og på Åstol? Er det fremdeles fortøying med eget anker og baugen inn mot en høy "dampskipsbrygge" eller hva?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Sist vi var på Åstol lød det salmesang ut fra flere vinduer, - på en tirsdag formiddag! I gamle dager var ikke nordmen velkomne på Åstol da de bannet så mye!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...