Lars H. Startet 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2012 Hei. Vi har i nærmere 20 år frekventert den svenske vestkysten ned mot Göteborg med hund ombord. Den første hunden vi hadde, Brutus var en tøff svart Labrador som var svært samarbeidsvillig når han skulle i land. Neste hund, Japp som var en brun Labrador var en pyse. Så de stedene vi tidligere kunne ligge med baugen inn mot en høy brygge måtte droppes. Hunden vi har nå, Max som er en 15kg Cocker Spaniel er en tøffing og kan i tillegg løftes i motsetning til Japp som veide 40kg. Så nå håper vi på å kunne komme tilbake til de stedene vi var før Japp sin tid. Men det er nok endringer i noen havner. I første omgang lurer jeg på hvordan det er i Grunnsund og på Åstol? Er det fremdeles fortøying med eget anker og baugen inn mot en høy "dampskipsbrygge" eller hva? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Åstol var slik i fjor i hvertfall Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 (redigert) Vi var på Åstol ifjor, Lars. Flott plass, ga mersmak. La til med baugen inn mot nordsiden av havna. Det er påler/bøyer der som du bruker som akterfortøyning. Brygga er ikke så veldig høy, så jeg tror ikke du får noe problem med å få Max på land. Redigert 27.Juni.2012 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Bonus, fikk du et nytt syn på livet på Åstol:) De prater litt om det der. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Sist vi var på Åstol lød det salmesang ut fra flere vinduer, - på en tirsdag formiddag! I gamle dager var ikke nordmen velkomne på Åstol da de bannet så mye! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bonus Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 (redigert) Hehe ..., tilbedelsen til de høyere makter foregår på sydsiden av havnen. Hedninger som oss, søker til nordre del der vi kan praktisere bannskap, drikk og svir :-) På sydsiden arrangeres det "gubbfika" på formiddagen ... Redigert 27.Juni.2012 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 (redigert) Redigert 27.Juni.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 (redigert) I Hunnebostrand har de Gubbdagis nedenfor kiosken til Olga Redigert 27.Juni.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Nå snakker vi :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bonus Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Dit må vi i sommer, Bitteliten og Lars H :-) Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Bitteliten skrev: I Hunnebostrand har de Gubbdagis nedenfor kiosken til Olga Alle andre har Clas Ohlson, beklager kunne ikke dy meg Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Dit må vi i sommer, Bitteliten og Lars H :-) Aha, Baatplassens svar på "Bingobanden" :) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Jeg er ikke gammal nok for gubbdagis. Har jolle og Clas Ohlson Sitér dette innlegget Link to post
joshua Svart 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 I Grundsund är allt som förut, fast numer betalar man i en automat. Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 29.August.2012 Link til dette innlegget Svart 29.August.2012 Havnekaptein i Grundsund er jo helt på tuppa etter hunder, jo større jo bedre. Hvis du kommer inn i havna der og det ser fult ut, ja da bare jager du kona og pelsdotten frem på baugen, ser han deg får du garantert plass. Triveligere havnekaptein skal du lete lenge etter. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
Guest caplex Svart 29.August.2012 Link til dette innlegget Svart 29.August.2012 pelsdotten til kona eller mente du bikkja Terje Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.