ko-stens Startet 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2012 I dag har jeg en 82-modell Evinrude 50 hk totakter. Har forhørt meg litt om 50 hk firetakter da jeg ikke har lyst å gå ned i effekt. Men så har jeg hørt at disse nymotens greiene har "mer effekt" da effekten måles på propellen og ikke i motoren som de gamle. Stemmer det? Fikk høre at jeg ville få samme effekten med 40 hk firetakter. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Hvis jeg ikke husker helt feil så gikk omc og mercury over til å oppgi hk på propell rundt 1983. Eneste 4t 40hk jeg har erfaring med er yamaha's f40, den er iallefall ganske sterk. Hvordan den vil yte ift. din 50hk tør jeg ikke tippe på. Også endel forskjell på hvordan 2t og 4t leverer kreftene, 4t har oftest en flatere/jevnere momentkurve, sterkere helt på bunn og drar mer turtall på topp. Mens en 2t gjerne har høyere maks dreiemoment, men innenfor et smalere turtallsområde Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.