BG-21 Startet 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2012 Knut Frostad presenterte i går kveld planene for VOR-båtene de neste 2 race: http://www.volvooceanrace.com/en/news/6640_Volvo-Ocean-Race-introduces-new-boat-for-next-two-races.html. Det blir nå entypebåter produsert i VOR-regi. Jeg synes det så veldig spennede og smart ut. Blir tette fighter hvor strategi/ taktikk/ seileferdigheter avgjør. Det er meget dyrt å utvikle og produsere paralelle prosjekter så dette reduserer nok kostnadene betraktelig. Jeg har fulgt pågående VOR og det har blitt mer og mer spennende ettersom løpet har utviklet seg. Mange skader men det har jevnet seg ut slik kampen om alle pallplasser er åpen før siste etappe. Sanya sier de mangler betydelig båtfart (har vel forrige generasjon båt ift resten i feltet). Det er jo kjedelig å ha det slik (og forsåvidt også se på) gjennom et så langt løp.. Med lavere inngangsterskel bør det bli norsk båt igjen! Noen som melder seg på? Hva synes dere om løsningen VOR velger? Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Synes det er bra at de gjør forandringer. Pr. nå er det for store forskjeller på bakgrunn av budsjettene synes jeg, blir jo som F1 i bilverden. Men vet ikke helt om jeg liker at de skal være så få pr. båt og med så få seil. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Kristian_H Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 4,5 mill euro er ikke billig, det er før finansiering av alt annet som skal betales for. Nå har ikke jeg satt meg så veldig inn i opplegget, men man må vel ha rundt 10 seilere, og 10-20 på land. Hvis båtene kan bygges litt mer solid så ikke alt ramler sammen rundt deg hele tiden burde man vel kunne overleve med et budsjett på rundt 100 millioner norske, eller? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Jeg så på blur.se at budsjettet vil ligge på 12-15 MEUR Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.